Hírek

2005.10.01. 00:00

Megtudjuk, ki küldene levelet nekünk

Szekeres András

Két lépcsőben, októberben és novemberben módosul a postai szolgáltatásról szóló kormányrendelet. A lényeges módosítások a hivatalos iratokat és értesítőket érintik. Az egyik legfontosabb, hogy a sikertelen kézbesítésről hátrahagyott értesítőn kötelező lesz feltüntetni, a küldemény kitől származik. Sokan nem tudták, hogyha letelik a hivatalos iratról kapott értesítés határideje, s ez idő alatt a címzett nem vette át, akkor azt viszszaküldték a feladónak, aki azt kézbesítettnek tekinthette. A jövőben már nem lesz mód erre.

Szűkítik az átvételre jogosultak körét: a hivatalos iratokat a címzetten kívül már csak a valóban vele közös háztartásban élő, 14. életévét betöltött személy, házas- és élettárs veheti át, például a gondnok nem. Kedvező lesz a jövőben, hogy a meghatalmazáshoz nem feltétlenül kell bemennie a postára a meghatalmazónak, a postás is igazolhatja a meghatalmazó aláírásának eredetiségét. Szigorúbban veszik a jövőben a címzett címe és a küldeményen szereplő cím azonosságát. Amennyiben ez hitelt érdemlően nem bizonyítható (például egynél több azonos nevű él egy házban, és emelet, házszám nincs feltüntetve a levélen), akkor a küldemény nem kézbesíthető, illetve a posta a hátrahagyott értesítő bemutatását kéri.

Nagyon lényeges változás, hogy ha valakinek tértivevényes küldeménye érkezik, akkor az átvétel napja és aláírása mellett olvashatóan, saját kezűleg külön ki kell írni az átvevő nevét is. Az új nyomtatványokat folyamatosan vezetik be, de egy ideig a korábbiak is használatban maradnak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!