Békéscsaba / Orosháza

2022.03.03. 06:30

A gazdák a vasúti átjárók megmaradásáért lobbiztak

Tervezik a Békéscsabát Szegeddel összekötő vasút felújítását. A térség közlekedési infrastruktúrája szempontjából jelentős beruházás keretében a Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára emelik a sebességet, míg a vonal többi részén 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas pályát terveznek. Azt is tartalmazzák a tervek, hogy Orosházán peron aluljáró épül, a peronok különszintű megközelítése és akadálymentesítés mellett. Az elmúlt hónapokban számos alkalommal egyeztetett a város a MÁV-val, több kérdésben volt szükséges egyetértésre jutni.

Csete Ilona [email protected]

A gazdakör részéről Brlázs Róbert elnök, valamint Horváth József egyeztetett a határban Czuth Jánossal, az érintett gazdák egyikével és Dávid Zoltánnal

Fotó: Archív fotó / Kecskeméti Krisztina

A vasúttársasággal folytatott egyeztetések egyik témája volt a sok éve lezárt átjáró sorsa is.

– A Szőlő városrészt a belvárossal összekötő, 30 éve lezárt átjáró újranyitásáról is szó volt. Amennyiben Orosháza főutcáját (amit a Huba utca-Iglói út közötti felüljáró 30 évvel ezelőtti megépülésével zártak le) újra tudjuk nyitni, úgy a Szőlő városrészben lakók, vagy oda igyekvők nagyobb kerülő nélkül közlekedhetnének. Ezért kezdeményeztük – a Békés Megyei Önkormányzattal közösen – az egyeztetést és úgy tűnik, dűlőre jutunk, hiszen egy lifttel is ellátott, a gyalogos és kerékpáros közlekedők által használható aluljáró kiépítéséről szólnak a tervek, így kapcsolnánk újra össze a Szent István és a Kossuth utcákat – fogalmazott a témában Orosháza polgármestere, Dávid Zoltán.

– Fontos szempont volt az is, hogy a tervezés során az Iglói úti felüljáró alatti gyalogos, kerékpáros átkelés lehetősége is megmaradjon, hiszen többek között a Teréz utcai idősek otthona lakóinak sem kell így nagyot kerülniük. Kitartottunk e kérésünk mellett és a tervezők ezt figyelembe is vették – a szükséges biztonsági előírások maximális betartása mellett. A tervezési szakaszban át kellett gondolnunk azt is, hogy a felújítás érinti a külterületen lévő vasúti átjárókat is. Ez azért nem volt jó hír, mert a földművelésből élőknek nagy nehézséget jelenthetnek a lezárt átjárók. Ezért tárgyalást kezdeményeztünk ebben a kérdéskörben is – ismertette a fejleményeket a városvezető.

– A legfőbb szempont természetesen a biztonság, azonban a vasúttársaság megértette kérésünket és úgy tűnik, kettő külterületi átjáró, amit eredetileg megszüntettek volna, használatban maradhat – tette hozzá Dávid Zoltán. A vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatok kezdetén járva időben lépett a város, így volt lehetőség érdemben képviselni a helyben fontos kéréseket. A polgármester egyben köszönetét fejezte ki a vasúttársaság és a tervezők kompromisszumkész hozzáállásáért.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában