fotográfia

2019.05.05. 11:14

Az élethosszig tartó tanulást tartja a boldogulás kulcsának Ritók-Filip Áron

Ritók-Filip Áron tizenkét évesen kezdett el a fotózás iránt érdeklődni, két évre rá már az első kiállítási anyagát is összeállította. Mikor betöltötte a tizenhatot, európai turnéra indult egy ír és egy gyulai zenekarral. A fényképezés szeretetéhez idővel grafikák, egyéb vizuális munkák készítése is társult; legutóbb Gyula fürdőjének online reklámfilmjében működött közre. Napjainkban pedig két induló vállalkozásban tevékenykedik.

N.-L. V.

Áron még nem töltötte be a huszonötöt, de már most több szakterületen otthonosan mozog: zenekarok, ismerősök fényképezésével kezdte; majd fotósként turnézott; felszolgált; videóklipeket rendezett és forgatókönyveket írt; részt vett a Gyulai Művész Klub alapításában; marketingcéget, ékszermárkát, majd ismét marketingcéget hozott létre; de beletanult a 3D-s tervezés, nyomtatás rejtelmeibe is. S ha mindez nem lenne elég, a szükséges tudást autodidakta módon sajátította el.

Még nem töltötte be a huszonötöt, de már most több szakterületen otthonosan mozog

– Már egész kicsi gyerekként tudtam, mi az, amivel foglalkozni szeretnék. Abban a szerencsés helyzetben voltam, vagyok, hogy a szüleim mindenben támogattak. Megvették nekem az első fényképezőgépem, eljárhattam fotószakkörbe, megvalósíthattam a saját terveimet. Először a zenekarok fényképezése ragadott magával. Készítettem képeket az Ektomorfról, Mantra Pornoról, Pankasticról, Magna Cum Laudéről, Lay Downról. Mikor tizenhat lettem, elkísértem egy európai turnéra az ír The Coronas és a gyulai Dirty Slippers zenekart. Majd egy évre rá ismét mentem, akkor az amerikai The Last Vegas és a gyulai bandát követhettem a telt házas koncertjeiken – emlékezett vissza „karrierje” kezdetére Ritók-Filip Áron, aki ekkor kezdett el a videózás felé kacsingatni.

A turnén elkészítette élete első zenei témájú videós anyagát, ami kellően jól sikerült ahhoz, hogy az akkor még mindig csak tizenhét éves fiatal elég löketet kapjon, és kipróbálja magát videóklip-rendezőként és -forgatókönyvíróként. A váltás bejött, így olyan magyar együttesek készített klipet, mint a Dirty Slippers, a The Batteries és Cseh Tamás Program által támogatott gyulai Synema.

– Körülbelül a második turné után tudatosult bennem, hogy akár meg is állhatom a helyem a fotózás, videózás világában. Érettségi után ezért vállalkozóvá váltam. A vizuális munkákat idővel ötvözni kezdtem a marketinggel, és megalapítottam az első marketingügynökségem Szegeden. Akkor szálltam ki a cégből, amikor hazaköltöztem Gyulára. Megismertem néhány hozzám hasonlóan kreatív embert és megalapítottuk a Gyulai Művész Klubot. Emellett szabadúszóként folytattam a munkát az elmúlt években, és számtalan projektben részt vettem. Például abban, a várfürdőnek készített online reklámban, melyben Kara Misa és Kovács Lajos is szerepel. Mindezzel párhuzamosan Tóth János Olivér ékszerésszel indítottuk el a saját, kézműves technikával készült ékszermárkánkat, egy másik ismerősömmel pedig ismét építünk egy marketinges céget – árulta el Áron, aki az új vállalkozások elindítása miatt ismét elsajátított néhány új szakmát.

– Mire eljutottunk odáig az ékszergyártásban, hogy piacra tudjunk lépni, rengeteg mindenbe bele kellett ásnom magam. Szerencsére mindig is fogékony voltam a világra, az új dolgokra, ezért sosem ragadtam le egy adott szakterületen, és ha kellett egy új ismeret, akkor gyorsan beletanultam; legutóbb például a 3D-tervezésbe. Egy ideig most a marketing területén képzelem el magam. Szeretném stabil alapokra helyezni a céget, de ismerem magam, és keresem a további kihívásokat, és azt, hogyan tudnám még tovább fejleszteni magam. Mindez azért tartom fontosnak, mert véleményem szerint az élethosszig tartó tanulás jelenti majd a boldogulás kulcsát a jövőben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában