Galériával

2022.06.06. 20:00

Megcsodálták a veterán járműveket Békéscsabán

Csillogó-villogó, pöfékelő és dobogó járműcsodákkal, veterán motorokkal és autókkal telt meg hétfőn a Gyulai úti Csabai Rendezvénypajta, ahova a Békéscsabai Ipartestület veterán motoros klubja szervezett találkozót.

Licska Balázs

/Fotó: Für Henrik/

Pannónia, Csepel, Simson, Jawa, Komar, MZ, BMW – többek között ilyen motorokkal is találkozhattak a látogatók hétfőn a békéscsabai rendezvényen. Egy amerikai Harley-Davidson mellett egy szintén 1929-ben gyártott francia Monet-Goyon volt a legrégebbi motorkerékpár. A békéscsabai Gajdács János hangsúlyozta, hogy a kétkerekű üzemképes, és hogy előző nap még a munkaasztalon voltak az alkatrészei, nemrég fejezte be a nagyjábóli restaurálás utáni összeszerelést.

A kardoskúti Rajki József egy 1965-ös Pannónia T5-össel gurult be a rendezvénypajtába. Kiemelte, hogy a 250 köbcentiméteres motorral szerelt kétkerekű legutóbb 1982-ben volt forgalomban. Egy hete kapott műszaki vizsgát, miután teljes felújításon esett át, így most ismét eredeti állapotába került, eredeti fényében ragyog a gyári alkatrészeknek köszönhetően. Hangsúlyozta: teljesen más érzés egy veterán járgányon motorozni, és hogy ezeken a kétkerekűeken mindig van mit bütykölni.

Dancs Sándor egy 1956-os, édesapjától megörökölt, 350 köbcentiméteres, oldalkocsival is felszerelt szovjet IZS motorkerékpárral, valamint feleségével érkezett Aradról. Elmondta, hogy a határ másik oldalán egyelőre nem igazán divat eredeti állapotba felújítani a járgányokat, ezért ő is arra csak törekedett, hogy a több mint 65 éves járművet modern alkatrészekkel tegye ismét működőképessé. Hozzátette, hogy állandóan úton van a kétkerekűvel, többek között Ausztriát is megjárta vele.

Sok-sok Trabant és Lada, rengeteg Mercedes, de Fiat, Opel, Wartburg is az érdeklődők szeme elé került a rendezvénypajtához tartozó parkolóban; egyébként az autók közül egy lakókocsiként szolgáló Volkswagen busz, valamint egy piros Cadillac volt az egyik legkülönlegesebb.

Izgalmas látványt jelentett a csaknem 60 éves, 1963-as Mercedes-Benz SL 230, amelyben a leírása szerint egy 2300 köbcentiméteres motor dobogott, illetve amely tizenegy másodperc alatt képes elérni a 100 kilométer/órás sebességet. Nemcsak most lenne az, de a maga korában is csúcsmodellnek számított egy ilyen kabrió. A tulajdonosának négy évébe tellett a teljes restaurálás.

Ugyancsak nem mindennapi látványt nyújtott az a Barokk Angyal néven ismertté vált BMW, amellyel leginkább filmekben lehet találkozni. 1954-ben gyártották, annak idején egy 1971 köbcentiméteres, 65 lóerős motorral szerelték fel, és a járgány a 138 kilométer/órás végsebességre is képes. Előző tulajdonosa 1984-ben restaurálta, Magyarországra 2015-ben került Dániából.

Több száz járgányt mutattak meg

Száz-százötven motorkerékpár, nagyjából ötven régi bicikli, valamint mintegy negyven autó érkezett a rendezvényre – ismertette Diószegi Gyula, a Békéscsabai Ipartestület veterán motoros klubjának a vezetője. Hozzátette, hogy immár 12 éve működnek, és a pandémia miatti szünet után most újra, sokadik alkalommal szerveztek találkozót. A rengeteg kíváncsi szemet látva mindig rádöbbennek, hogy sokakat érdekelnek a veterán járművek, és szerinte ezek az összejövetelek immár családi programokká nőtték ki magukat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában