Békésben is sokan bespájzoltak lisztből

Kiderült, melyik megyében vásároltak be az elmúlt időszakban jobban az emberek és melyikben kevésbé. Összesítették a februári bevásárlások megyei statisztikáit, így látható, hogy hol siettek legtöbben a boltokba a járványveszély miatt. Megyénk a Dél-Alföld régiót nézve első helyen végzett, azaz Békésben rohamozták meg leginkább a boltokat a vásárlók.

Busi Ottó

Főként alapvető termékekből, lisztből, cukorból fogyott jelentősebb mennyiség /Illusztráció: MW/

Fotó: Ádám János

A vírus megjelenésének hírére már február második felében megkezdődtek a pánikvásárlások, többen rohanták meg a boltokat a korábbinál. A statisztikai adatok alapján idén februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 11,3 százalékkal nőtt.

Főként alapvető termékekből, lisztből, cukorból fogyott jelentősebb mennyiség /Illusztráció: MW/

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint Békésben 9,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma, utána következett Csongrád, majd Bács-Kiskun, így régiónkból megyénkben szaladtak legtöbben a boltokba februárban. Országosan ezzel az emelkedéssel Békés a középmezőnyben helyezkedik el. A legnagyobb növekedést Nógrád, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Komárom-Esztergom megyékben mérték.

Az adatokból az is kiderül, hogy miket vásároltak leginkább az emberek: az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes-kiskereskedelemben a forgalom volumene 11 százalékkal emelkedett, de jelentősebben növekedtek az eladások az iparcikk jellegű, a vegyes- (24 százalékkal), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, az illatszer- (16 százalékkal) és a könyv-, számítástechnika-, egyéb üzletekben (15 százalékkal). Az üzemanyag ára azonban hiába csökkent jelentősen, mivel a járványveszély miatt kevesebben ültek autóba, így mindössze szerény, kétszázalékos növekedést mért a statisztikai hivatal. Viszont már ekkor többen választották a csomagszállítókat: az internetes kiskereskedelem volumene februárban 33 százalékkal emelkedett, a korábbi időszakhoz képest.

Tyetyák Magdolna, a több bolttal rendelkező Élésker Kft. ügyvezetője elmondta, főként alapvető termékekből, például lisztből, cukorból fogyott érzékelhető mennyiség. Kiemelte még a szárított élesztőt, melyből az üzleteik mind a mai napig el tudják adni akár órák alatt is a korábbi, egész havi mennyiséget, de a fertőtlenítő is keresett. Az időközben bevezetett korlátozott nyitvatartásról elmondta, hogy látványos vevőszámcsökkenés következett be, ezt a korábbi átlagos havi forgalom 50-60 százalékára tette. A vásárlások értéke azonban nem esett felére, a húsvéti forgalom pedig jelentős növekedést mutatott.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában