pünkösdi veterán börze

2018.05.21. 15:18

Mintegy 150 veterán jármű gyűlt össze Békéscsabán

Hatodik alkalommal rendezett pünkösdi veteránjármű találkozót a Békéscsabai Ipartestület Veterán Motoros Klubja. Ha minden kiállított motor és autó régi is, de ez alkalommal a helyszín új, hiszen a börzével egybekötött összejövetelnek ezúttal a Csabai Rendezvénypajta adott otthont és amennyiben a járgányok és a résztvevők is jól érzik majd magukat, úgy a jövőben a Gyulai úti helyszínen fognak összegyűlni a kíváncsiskodók és a megye veteránozó szakemberei is.

B. A.

Diószegi Gyula, a klub elnöke elmondta, a pünkösdi hosszú hétvégére mintegy 120 old timerrel rendelkező regisztrált, azonban, volt aki több járművet is hozott, így mintegy 150, ma már nem vagy csak ritkán gyártott autó és motor valamint a járművek gazdái gyűltek össze, hogy bemutassák régi de annál jobban megbecsült és karbantartott kincseiket.

Az egyik legrégibb motor egy 1923-as olasz gyártmányú segédmotorkerékpár volt, akinek büszke tulajdonosa a békéscsabai klub tagjai közül hozta el a ritkaságot a börzére. Mint megtudtuk a Moto Guzzi néven futó sassal fémjelzett márka 1921 óta gyárt autentikus olasz motorkerékpárokat.

Az autókat vizsgálva többek között felbukkantak Ladák és Barkas teherautók az 1960-70-es évekből. Ez utóbbira bizonyára többen emlékeznek még, hiszen legtöbben fénykorában áruszállítóként használták, de több nagy vállalat mint például a Magyar Posta is nagyon sok Barkast futtatott, egészen az 1990-es évek elejéig a legelterjedtebb postai szállítóautó volt. A Barkas eredetileg egy keletnémet kisbusz- illetve kisebb szállítójárműgyártó vállalat volt a mai Chemnitzben, amely 1961-ben államosított Framo teherautógyár utódaként alakult. A gyártás 1961-től 1991-ig tartott, a rendszerváltás után, számos kelet-európai autógyárhoz hasonlóan, nem tudta felvenni a versenyt a nyugati cégekkel, és felvásárló híján csődbe ment.

 

De a sorok közt megakadhatott a szemünk egy narancssárga színben pompázó Polski Fiaton is. A felsorakoztatott veterán járművek nagy része rendelkezik érvényes forgalmi engedéllyel így saját kerekükön az ország számos pontjáról, többek között Inárcsról, Szegedről, Hódmezővásárhelyről vagy éppen Szentesről is érkeztek résztvevők a megyeszékhelyi találkozóra.

A járműveken tulajdonosaik a legtöbb esetben saját kezűleg végzik a felújítást, nem kevés munkát és pénzt is feláldozva annak érdekében, hogy a szebb napokat látott közlekedési eszközök egykori pompájukban újra gurulhassanak. A veteránok gazdái elmondták, a legnehezebb feladat a járművek kárpitozása, valamint az alkatrészek krómozása, de egy-egy ilyen találkozó remek lehetőséget ad arra is, hogy egymást módszereit megismerve hatékonyabban tudják megoldani a kivitelezést. A 2012-ben alakult 38 taggal bíró békéscsabai klub rendszeresen jár veterán találkozóra legközelebb egy meghívásnak eleget téve Hajdúszoboszlóra viszik el járgányaikat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában