Békés vármegye

2023.11.02. 10:04

Keresik a 47-es négysávosításának tervezőjét

Több mint 37 kilométernyi szakaszon tervezhetik a 47-es út négysávossá bővítését – írja a magyarepitok.hu oldal, amelynek beszámolója szerint két új Kőrös-híd is épülhet a 47-es főút négysávosítása során.

Papp Gábor

Forrás: magyarepitok.hu

A nemrég megjelent kiírás szerint Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti, 2x2 sávos közúti kapcsolat terveinek készítéséhez keresik a kivitelezőt. A munka négy részből, a körösladányi elkerülő út, a köröstarcsai elkerülő út, a mezőberényi elkerülő út és Mezőberény–Békéscsaba közötti szakasz engedélyezési és kiviteli tervének elkészítéséből áll.

A körösladányi elkerülő

Körösladányt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főútja teljes körű engedélyezési terveinek, szükséges engedélyeinek megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítése, az építési engedélyek megszerzése, valamint a teljes körű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata, hozzávetőlegesen 12 km hosszon.

Tervező feladatát képezi továbbá a meglévő Berettyóújfalu Mérnökségi telep bővítésének tervezése és engedélyeztetése is. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés során várhatóan egy különszintű csomópontot, két szintbeni csomópontot, egy vasút feletti műtárgyat, egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új országos közúti hidat a Sebes-körös felett, valamint hozzátevőlegesen 5 kilométer új, 2x1 sávos bekötő utat terveznek a 4234 sz. összekötő úthoz kapcsolódóan.

A köröstarcsai elkerülő

Köröstarcsát elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főút kialakítása a tervező feladata, nagyjából 4,5 kilométeren, valamint a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 4,4 kilométeren. Az engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, valamint a teljes körű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a győztes ajánlattevőt terheli. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés során egy különszintű csomópontot, két szintbeni csomópontot, jellemzően turbó körforgalomként, egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új, országos közúti hidat a Kettős-körös felett, oldalanként 1-1 tengelysúlymérő állomást, valamint egy kombinált vadátjárót terveznek.

A mezőberényi elkerülő

Mezőberényt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű hozzávetőlegesen 8,3 km hosszú főút tervezése és engedélyeztetése és a teljes körű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei két különszintű csomópont és egy vasút feletti műtárgy.

A Mezőberény és Békéscsaba közötti gyorsforgalmi út

Mezőberény és Békéscsaba között új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű főutat szükséges kialakítania a nyertesnek, nagyjából 5,2 kilométeren, illetve a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 3,2 kilométeren. Ennek során a teljes körű engedélyezési tervek, engedélyek, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a feladat része. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés során egy különszintű csomópontot az M44 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan és két szintbeni csomópontot terveznek, jellemzően turbó körforgalomként.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában