desztinációfejlesztési stratégia

2021.08.11. 13:58

Vonzza a turistákat a gyulai vendégszeretet

Elkészült Gyula következő öt évre szóló turisztikai desztinációfejlesztési stratégiája (DFS), melyet eddig két szakmai fórumon vitattak meg a helyi idegenforgalmi szektor képviselői. A tanulmány nemrég a helyiek számára is elérhetővé vált a város honlapján. Az önkormányzat és a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. a város lakosságának véleményét is várja a tervekkel kapcsolatban.

Papp Gábor

20210810 Gyula Új programok várják a turistákat Gyulán fotó Bencsik Ádám Békés Megyei Hírlap

Fotó: Bencsik_Adam

A stratégia lehető legszélesebb körű társadalmasítására törekszünk, minél több helyi lakos véleményét várjuk, mielőtt a képviselő-testület és a Gyulai Turisztikai NKft. taggyűlése dönt annak elfogadásáról – tudtuk meg Komoróczki Aliztól, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől. A helyiek, a szolgáltatók és a látogatók igényeinek közös metszéspontja alapján a város hagyományos turisztikai termékei, az egészség és kultúra mellett

hangsúlyos elemmé válik a Gyula természeti környezetére építhető aktív turisztikai termékkínálat, a stratégia nyit a mozgás és aktivitás felé.

A következő öt évre szóló desztinációfejlesztési stratégia az egészség–mozgás–kultúra hármasára épít. Az idei és a jövő év prioritásai között Gyulát olyan biztonságos úti célként jelölték meg, amely kiváló helyszín a járvány testi és lelki utóhatásainak kezelésére.

Ugyancsak kiemelték a történelmi városkép és a természeti környezet összekapcsolását, valamint a rendezvények átalakítását mozgófesztivállá­.

Horváthné Mikus Edina és Horváth Krisztián visszatérő vendégként, Sülysápról érkezett Gyulára. Számos látnivalót felkeresnek a környéken, kedden például Szanazugból indulva a Körösökön hajóztak /Fotó: B.Á/

A szakmai anyagban kitértek arra is, hogy a Gyulára érkező látogatók, a részükre nyújtott vendéglátó-, szálláshely- és programszolgáltatások hatással vannak a városlakók életére is. Az utóbbi tíz évben elfogadottá vált a látogatóközpontú gazdaság elve, mely megköveteli a helyi társadalom érdekeinek előtérbe helyezését és a turizmusnak a helyi gazdaság részeként történő kezelését. Emiatt is tartják rendkívül fontosnak, hogy folyamatosan kikérjék a helyiek véleményét, és turisztikai attitűdvizsgálatokat folytassanak le. Gyula turisztikai jövőképét a helyi lakosok, illetve vállalkozások körében végzett előzetes online kutatások és személyesen felvett mélyinterjúk eredményei, valamint a már Gyulán járt vendégek véleményei alapján fogalmazták meg.

A kutatási eredményeket is részletező tanulmány a helyi lakosság számára is számos érdekességgel szolgálhat.

Közel hatszáz, korábban Gyulán járt vendéget kérdeztek meg, véleményeik alapján többek között egy elégedettségi indexet is összeállítottak, melyen a helyiek vendégszeretete és kedvessége kapta a legmagasabb pontszámot, 4,76-os értéket ért el ez a tulajdonságuk az ötfokozatú skálán. Ez mutatja, hogy az élményeket, a minőséget legerősebben az emberi tényező befolyásolja. A Gyulán megfordult látogatók számára a legkellemesebb élményt a fő vonzerők – mint a várfürdő, a gyulai vár, az Almásy-kastély és a rendezett városkép – mellett a szolgáltatókkal kapcsolatos szép emlékeik, illetve azok az érzelmek jelentik, amelyek a város nevének hallatán merül fel bennük.

A turisztikai élet szereplőinek ugyanakkor számolniuk kell azzal a jelentős változással is, amit az ipari parkban megkezdődött helikopteralkatrész-gyár építése hoz a város életébe.

A történelmi fürdőváros szlogen mellett a repülés és a modern technológiát képviselő fejlesztés megjelenítése egy hagyományait őrző, ugyanakkor megújulni is képes város pozitív, szerethető képét hordozza magában – fogalmaznak a szerzők a tanulmányban. A tanulmány javaslatot tesz a várost körülvevő zöldterületek bevonására, illetve a helyi lakosság életminőségét javítani hivatott Smart City elemek turizmusra történő kiterjesztésére is.

Hagyományok és új trendek ötvözése a jövőkép

A jövőképet a következőképpen fogalmazták meg a szakemberek: „A nemzetközi minősítéssel is rendelkező gyógyvízéről és korszerű fürdőjéről híres város virágzó turizmusát a lendület és folyamatos innováció biztosítja hosszú távon is fenntartható módon, miközben ötvözi a hagyományokat a legújabb piaci trendeknek megfelelő, a kulturális és természeti adottságokat felelősen kihasználó fejlesztésekkel.

A városukra büszke helyiek számára folyamatosan jó munkalehetőséget kínál a Szigeterőd egyediségére és a természetes vizekre építő turizmus, miközben a látogatók nem csak a városon belüli vízitúrázás különleges élményét élhetik át…”

A három fő stratégiai célkitűzés: a termékinnováció újraértelmezett tartalmakkal, a rendszer-innováció a hálózatosodás erősítése révén és a minőségközpontú erőforrás-menedzsment.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában