Mondókát és mesét kapnak a gyerekek Békéscsabán

Meséket, dalokat, mondókákat, kézműves remekműveket küldenek az óvodapedagógusok a világháló segítségével az óvodás gyermekeknek, pontosabban a szüleiknek. Ezt jelenti az E-ovi program, amit pár hete indítottak Békéscsabán. Az ötletgazda, a Lencsési Óvoda intézményvezetője, dr. Erdeiné Gergely Emőke elmondta, szeretnék, hogy a kicsik így, közvetett módon legalább töredékében hozzájussanak azokhoz az információkhoz, ismeretanyaghoz, amit normál körülmények között az óvodákban megkapnának.

Licska Balázs

A szülők visszaküldik a gyerekek által készített különböző alkotásokat /Illusztráció: Shutterstock/

– A célom az volt, hogy a gyermekek ne maradjanak óvodai nevelés nélkül a rendkívüli szünet ellenére sem. Ha közvetetten is, de szükségük van az óvodapedagógusok tudatos tervezőmunkájára, különösen az iskolaköteleseknek – fogalmazott hírportálunk kérdésére dr. Erdeiné Gergely Emőke. Az E-ovi program jelentőségét leginkább abban látja, hogy az óvodapedagógia képes rugalmasan reagálni a megváltozott körülményekre, és a gyermekek érdekeit szem előtt tartva tudja képviselni őket. Később ennek más pozitív hozadéka is lesz.

A Lencsési Óvoda intézményvezetője elmondta: miután Szarvas Péter polgármester bejelentette március 15-én, hogy rendkívüli szünet lesz a városi óvodákban a veszélyhelyzet miatt, március 16-án a fenntartó önkormányzatnak benyújtotta az E-ovi program tervét, és támogatták is az elképzelését. Március 17-én átadta valamennyi óvodavezető-társának az E-ovi tervének elméleti alapjait, majd március 18-án a Lencsési Óvoda pedagógusaival közösen kidolgozták a program pontos tartalmát és menetét, amit szintén eljuttattak a fenntartóhoz és a vezetőtársakhoz. Mint mondta, nagy öröm számára, hogy valamennyi óvodavezető elfogadta a javaslatát, és mind a 18 óvoda pedagógusai lelkiismeretesen, odaadással nyújtanak segítséget a távolból a szülőknek.

A szülők visszaküldik a gyerekek által készített különböző alkotásokat /Illusztráció: Shutterstock/

– A pedagógusok az éves munkaterv szerint, a tematikus tervek alapján készítik el javaslataikat a szülők számára – folytatta a szakember. – Igyekszünk ugyanazokat a tevékenységeket közvetett módon megvalósítani a szülők közreműködésével, amit az óvodában normál körülmények között terveztünk és szoktunk végezni.

Saját videókat is küldenek

Heti rendszerességgel küldenek az óvodapedagógusok az előre tervezett témákban javaslatokat mesére, versre, énekre, mozgásra, kézműves-tevékenységre vonatkozóan, egy Word-dokumentumban, zárt Facebook-csoportokban a szülőknek. Emellett az óvodapedagógusok saját videófelvételeket is készítenek és továbbítanak, legyen szó meséről, ábrázolásról vagy barkácsolásról, valamilyen mozgásról.

A szakember kiemelte: szeretnék, hogy a gyermekek legalább töredékében hozzájussanak azokhoz az információkhoz, ismeretanyaghoz, amit normál körülmények között megkapnának az óvodákban.

– Az ajánlatok nem kötelező feladatokat jelentenek! Csak javaslatot teszünk arra vonatkozóan, hogy a kisgyermekek otthon milyen tevékenységgel találkozzanak a szülők bevonásával – hangsúlyozta dr. Erdeiné Gergely Emőke. Elmondta, a szülők visszaküldik a gyermekek produktumait, egy-egy aranyos alkotást, kedves, mosolygós képet, verselést, éneklést, tornázást. Tehát konkrét visszajelzéseket kapnak a családoktól.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában