Békéscsaba

2020.02.21. 13:52

Megújult weboldal is segíti a turizmust

A békéscsabai turizmus jelene és a benne rejlő lehetőségek kerültek előtérbe azon a konferencián, amit pénteken Békéscsabán, a Csabagyöngye Kulturális Központban szervezett a helyi turisztikai egyesület. Bemutatták a megújult turisztikai weboldalt, a visitbekescsaba.com honlapot is.

Licska Balázs

Fotó: LP6DMK2

Szarvas Péter polgármester elmondta, az elmúlt időszakban a város inkább az infrastruktúra fejlesztésére, a közintézmények és a közterületek megújítására törekedett, mint a turizmus fejlesztésére, persze voltak ezen a területen is erőfeszítések, lépések. Úgy véli, változásra van szükség a szemléletben, a módszertanban, a gyakorlatokban, nem pillanatnyi megoldásokra kell törekedni, hanem tudatosságra a beruházások terén.

Fekete Péter, Herczeg Tamás és Szarvas Péter is beszélt a pénteki turisztikai konferencián /Fotók: Lehoczky Péter/

A városban nem éri el a 20 millió forintot az idegenforgalmi adóbevétel, évente 26 ezer vendég fordul meg a városban, a vendégéjszakák száma 50 ezer körül alakul. Úgy véli, leginkább attrakciók fejlesztésére kell hangsúlyt fektetni, a kolbászfesztiválon kívül szinte nincs semmi, ami annak mondható. Jók a kulturális intézmények a rendezvények, a programok szervezésében, Munkácsy Mihály is hívó szónak mondható, de attrakciónak, vonzerőnek jelenleg nem.

Beszélt a kerékpáros turizmusról, hogy hamarosan indul a négy kastélyt összekötő Wenckheim-kerékpárút építése; a gasztroturizmus kapcsán a CsabaPark és a városi piac fejlesztéséről; a zöld folyosó tervéről, hogy 40 kilométeren hajózhatóvá tennék Gyulától Békéscsabán át Békésig az Élővíz-csatornát; valamint a sportinfrastruktúrát érintő beruházásokról, amelyek révén nívós versenyeknek adhatna otthont a város.

Fekete Péter: „Olyan művészeti csoportokat, termékeket kell létrehozni, amik a helybelieknek irányt mutatnak, az érdeklődőknek pedig szolgáltatásokat nyújtanak.”

Opauszki Zoltán városi tanácsnok, a Békéscsabai Turisztikai Egyesület elnöke elmondta, Békéscsaba fejlődő és vonzó város, viszont a békéscsabai turizmus nem erősödött olyan mértékben, mint az országos átlag. Szólt a beruházásokról, hogy rövidesen rajtol a Munkácsy-negyed kialakítása, a CsabaParkot folyamatosan fejlesztik.

Egy GINOP-os projekt révén 325 millió forint áll rendelkezésre, folyamatban van az a munka, hogy létrehozzák Gyula és Békéscsaba közös turisztikai desztináció menedzsment szervezetét. Ez az együttműködés megalapozza az előrelépési lehetőséget. Úgy véli, a városmarketing területén magasabb sebességi fokozatba kell kapcsolni, az online marketingben szintén szintet kell lépni, nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.

Papp Adrienn projektmenedzser bemutatta a 2020-as elvárásoknak is megfelelő, egyedi fejlesztésű, megújult turisztikai weboldalt, a visitbekescsaba.com honlapot, ami minden eszközön megfelelő módon jelenik meg, számítógépeken és okostelefonokon egyaránt. Fontos volt, hogy legyen látványos, szép képekkel, a tartalma legyen informatív, lényegre törő és figyelemfelhívó.

Cél volt, hogy minden legyen elérhető egy helyen: a szolgáltatók, a látványosságok, az elérhető programok. Egy térkép is megjelenik, így lehet látni, mi az, ami bejárható közelségben van, mi az, ami miatt esetleg autóba kell ülni. Szintén lényeges volt, hogy aki felkeresi a weboldalt és megtetszik neki egy szálláshely, azonnal ajánlatot is kérhet.

Változnak a szokások, élményekre vágynak

Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár elmondta, a hazai GDP-hez, bruttó hazai termékhez 10 százalékban járul hozzá a turizmus, és az Y generáció képviselői, az 1980 és 1996 között születettek nem értékeket szeretnének birtokolni, hanem élményeket akarnak, a megtermelt pénzt szolgáltatásokra költenék. Ezért jelentős piaca van a kultúrára épülő turisztikának, olyan művészeti csoportokat, termékeket kell létrehozni, amik a helybelieknek irányt mutatnak, az érdeklődőknek pedig szolgáltatásokat nyújtanak.

Hangsúlyozta: a turizmus támogatásával összhangban a kormány szándéka szerint a kultúrának is meg kell erősödnie. Arányaiban a legtöbb pénzt az Európai Unión belül Magyarországon költik kultúrára – idén ez az összeg elérheti az 578 milliárd forintot is –, nagy a felelősség a források hatékony felhasználásában.

Herczeg Tamás országgyűlési képviselő elmondta, igenis van turizmus Békéscsabán. Több beruházás volt, van és lesz, hogy a békéscsabai turizmus erősödhessen – megemlítette többek között a szabadkígyósi kastély felújítását is –, készek a munkára és az együttműködésre Gyulával.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában