2020.02.19. 18:38
A legjobb négy termálfürdős település közé került Gyula
A negyedik legnépszerűbb termálfürdős település lett Gyula a belföldi vendégek körében – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által, a közelmúltban közzétett adatsorból.
20191204 Gyula Fejlesztésekre készül a Gyulai Várfürdő Fotó: Lehoczky Péter LP Békés Megyei Hírlap
Forrás: Archív (Lehoczky Péter)
Fotó: Lehoczky Péter
A KSH a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakákat vette figyelembe a lista elkészítése során. A város mind az összesített, mind pedig a külföldi vendégéjszakák tekintetében is a top 10-ben szerepel.
– Értékesnek tartom a negyedik helyezést, ahogy azt is, hogy városunkba évről évre több külföldi vendég látogat el – nyilatkozta hírportálunk kérdésére dr. Görgényi Ernő polgármester, aki Facebook-oldalán számolt be a KSH adatsoráról. Mint elmondta, a gyulai turizmus az utóbbi tíz évben olyan korszakát éli, amelyben egyszerre növekszik a látogatottság, emelkednek az idegenforgalomból származó bevételek és szakmai elismerések is övezik az ágazatban zajló munkát.
– Összességében elmondható, mind gazdaságilag, mind szakmailag rendkívül jó és sikeres korszakát éli a gyulai turizmus – húzta alá a polgármester, aki kiemelte: ennek a folyamatnak természetesen nemzetgazdasági alapjai is vannak, hiszen napjainkban Magyarországon sokan és egyre többen tehetik meg, hogy elmenjenek üdülni.
– A kedvező tendenciákból adódó lehetőséggel természetesen élnünk kellett – tette hozzá dr. Görgényi Ernő, aki úgy vélekedett: a siker egyik titka az összefogás. Az önkormányzat szoros kapcsolatban áll a turisztikai szolgáltatókkal, amelynek vezetői, képviselői a turisztikai desztináció menedzsment szervezeten keresztül is képviselik álláspontjukat, ami megjelenik az önkormányzati, képviselő-testületi üléseken hozott döntésekben is.
Sok vendég érkezik külföldről
Gyula a külföldi vendégforgalom alapján a nyolcadik legnépszerűbb termálfürdős település lett. Dr. Görgényi Ernő ennek kapcsán elmondta, a két évvel ezelőtt meglépett változásnak is köszönhető az eredmény.
– Addig elsősorban a belföldi turizmusra koncentráltunk, ám onnantól több erőforrást összpontosítunk a külföldi turizmus erősítésére is – hangsúlyozta. Szintén összefogással megvalósítottak egy romániai marketingkampányt, ami ugyancsak hozzájárult a külföldi vendégforgalom erősítéséhez, hogy még többen érkezzenek Gyulára.