M44, galériával

2018.10.30. 19:43

A héten megkezdődött a Körös-híd betolása

Megkezdődött az M44-es gyorsforgalmi út építésének egyik leglátványosabb eleme, a Kunszentmárton közelében található 450 méter hosszú Körös-híd acélszerkezetének betolása, amely a folyó felett köti össze Békés és Jász-Nagykun-Szolnok megyét.

Papp Gábor

Kiss Boglárkától, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivőjétől megtudtuk, hogy a kilenc nyílású híd három részből áll: a jobb parti két nyílású ártéri hídból, a mederhídból és bal parti, hat nyílású ártéri hídból. A híd cölöpalapozással készült.

Az építés során összesen 180 darab cölöpöt használtak fel 5959 méter hosszban. Az ártéri híd pillérei vasbetonból készültek és oszlopos formájúak. A mederhíd felszerkezet egynyílású, 100 méter hosszú, acél pályaszerkezetű, acélrudakkal függesztett ívhíd. Az acél felszerkezet 1440 tonna tömegű, a mozgatásához szükséges segédszerkezetek súlya meghaladja az 500 tonnát.

Speciális szerkezettel igazítják helyére a hidat

Kiss Boglára, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője elmondta, a Kondoros és Tiszakürt közötti, közel 61 kilométeres szakasz három részben épül meg. A Körös-híd a Tiszakürt–Kunszentmárton közötti, 20,5 kilométer hosszú szakasz részeként valósul meg. A hídelemet speciális szerkezetekkel, naponta 35 métert húzva, egy-két héten belül illesztik a helyére.

A másik két szakasz a szintén 20,5 kilométer hosszú Kunszentmárton–Csabacsűd közötti rész, a harmadik pedig a Csabacsűd–Kondoros közötti, 20,4 kilométeres szakasz. Dankó Béla országgyűlési képviselőtől megtudtuk, hogy a Tiszakürt–Kunszentmárton szakaszon található hidaknál – két híd kivételével – mindenütt helyükön vannak a gerendák, valamint elkezdődött a két pihenőhely építése is.

Fotók: Mészáros János

A Körös-híd teljes hossza 450 méter. Három szerkezeti elemből áll: a bal és jobb parti ártéri hídból és a mederhídból. Az ártéri hidak előrefeszített vasbeton gerendákból készültek, míg a mederhíd ortotróp acéllemezes híd. A híd keresztmetszeti elrendezése kétszer két forgalmi sávos kocsipálya, mindkét oldalon üzemi járdával.

Dankó Béla arról is tájékoztatta lapunkat, hogy az M44-es gyorsforgalmi első ütemben elkezdett Tiszakürt–Kondoros szakasza 2019 harmadik negyedévére készül el. Az M44 Kondoros–Békéscsaba közötti, 17,6 kilométer hosszú részének munkálatai is megkezdődtek az idei évben. Ez a szakasz is további három részre osztva épül.

A főpálya első egy kilométeres része az „A” szakasz, amely a megelőző Tiszakürt–Kondoros szakasz 44. számú főútra történő visszakötése miatt rövidebb határidővel valósul meg a teljes szakasznál, várhatóan 2019 negyedik negyedévéig befejeződnek a munkálatok. Ezzel együtt megtörténik a 44. számú főút korrekciója 1,5 kilométer hosszon, az M44 felett külön szintű átvezetéssel. A teljes Kondoros–Békéscsaba szakasz a Fürjesi csomópont kialakításával fejeződik be, melynek várható befejezése 2021 első negyedéve.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában