Autósport

2019.12.10. 15:20

A Budapest–Bamako-ralin jótékonykodik a csabai duó

Nem mindennapi vállalkozásra készül két lelkes békéscsabai fiatalember, Petrovszki Gergő és Mohácsi Bálint. Azon a Budapest–Bamako raliversenyen indulnak el, amelyről még a szervezői is azt tartják, egy dolog biztos, hogy minden bizonytalan…

Gajdács Pál

„A váz létra, a kerék dupla, a vas egy Iveco Daily 35. Ennek a kedves doboznak a belseje fog többek között utazóteret, szállást, reggelizőasztalt biztosítani majd nekünk 2020 februárjában. Ám addig még sok munka van hátra” – posztolta legújabb bejegyzését közösségi oldalán az Ozmium Rally Team.

Aki azt gondolná, hogy profi pilóta és navigátor készül az egyébként jelentős tradícióval bíró viadalra, az téved. – Ilyen jellegű versenyen még nem indultunk, de megfordultunk már hasonló terepen Marokkóban, illetve Jordániában – mondta Petrovszki Gergő. – A 2005-ben induló magyar szervezésű esemény, a Budapest–Bamako nem kifejezetten verseny, hanem karitatív, humanitárius célokat is szolgál, mi azért is vágunk neki ennek a kalandnak, mert szeretnénk segítséget nyújtani az afrikai embereknek. Nem versenyezni fogunk, és nem gyűjtünk tárgyakat, hanem pénzadományt viszünk.

A Budapest–Bamako jótékonysági alapkoncepciója az, hogy közvetítők nélkül közvetlenül juttassák el adományaikat a rászorulóknak, ezúttal a világ ötödik, hatodik legszegényebb országába, Sierra Leonéba.

Tíz esztendeje, 2009 óta minden évben elkíséri a mezőnyt egy kamion, amelybe az indulók adományai kerülnek. A kamiont az Afrikai Magyar Egyesület önkéntesei töltik meg gyógyszerekkel, tanfelszerelésekkel, varrógépekkel, biciklikkel, orvosi műszerekkel, játékokkal, ruhákkal, napelemekkel, víztisztító berendezésekkel és hasznos tárgyakkal, amiket az indulók adományoznak.

Mohácsi Bálint azon dolgozik, hogy minden a helyére kerüljön a kocsiban /Fotó: Ozmium Rally Team/

– Egész évben folyamatosan készültünk erre a vállalkozásra. Az autónk már működik, jó ideje dolgozunk már a felújításán, bekerültek már az új gyári ülések, és javában dolgozunk a komfort növelése érdekében még ágyak, bútorok, a használati vízért felelős hidrofor tartály, és egyéb belső berendezések beépítésén – beszélt a nagy kalandra való felkészülésről Petrovszki Gergő.

Nemcsak az autót kell felkészíteni a szokatlan körülményekhez, hanem a testet is, tucatnyi vírus ellen oltatta be magát a mini békéscsabai csapat, így többek között torokgyík, tetanusz, szamárköhögés, járványos gyermekbénulás, hepatitisz A, veszettség, sárgaláz és tífusz ellen, de beszerezték már a malária elleni gyógyszert is.

Amit a Budapest–Bamakóról tudni érdemes

A 2020-as versenyről tudni kell, hogy kivételesen hosszú, 17 napos túrát jelent. Ennek fő oka, hogy a verseny nem Bamakóban végződik, hanem a tőle több, mint ezer kilométerre lévő Freetownban, ami Sierra Leone fővárosa. A verseny Budapestről indul a Dakarnál is délebbre lévő Freetownig. A teljes táv ennek köszönhetően csaknem 17 000 kilométer lesz oda-vissza, időben nagyjából 38 nap.

Mint a részletekről megtudtuk, a rajtceremóniát 2020. január 31-én tartják Budapesten. Ezután egy 4 napos szupermaratoni etap kezdődik, melynek célja a Gibraltári-szoros. Az Afrikába való átkelést követően az Atlaszt átszelő sziklás ösvények és a Saghro hegység fogadja az indulókat Marokkóban.

A rali ellátogat Mauritánia leglátványosabb tájaira. Aranyszínű homokdűnéken, puha homokos piszteken (sivatagi köves utakon), és kiszáradt sóstavak medreiben halad tovább a mezőny, útba ejtve a Banc D’Arguin Nemzeti Parkot. Mauritániát követően Szenegál leglátványosabb kis falvain, szűk, szamárkocsis ösvényeken át dönget a mezőny le a Dindifelo vízesésig. A guineai magas földeket elhagyva halad át a mezőny Sierra Leonébe és az Atlanti-óceán partjaihoz.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában