Vásárlás

2018.03.07. 13:59

Többször nyílik a női pénztárca, de a férfierszény tartalma jobban fogy

Igaz, hogy a hölgyek többször vásárolnak, de a férfiak­ számottevően magasabb összeget fordítanak egy-egy bevásárlásra. A magyar ­vásárlási szokásokat egy, ­hazánkban is működő kelet-­közép-európai online kiskereskedelemi vállalat tette közzé.

Nagy-Laczkó Viktória

Az ismert webáruház többek között azt vizsgálta nemrégiben, hogy az ­oldal felhasználói mit és mennyiért vásároltak. A mért adatokból kiderült, egy átlagos felhasználó csaknem három percet tölt nézelődéssel az oldalukon, és egy-egy böngészés ­alkalmával négy oldalt tekint meg. Az időre vonatkozó­ adatok talán nem annyira meglepőek, mint az, hogy bár a nők több alkalommal vásárolnak, a férfiak több pénzért vesznek termékeket. A különbség nem is csekély: tavaly például­ egy férfi felhasználó kosarába ­átlagosan 6500 forinttal ­magasabb értékű cikkek kerültek.

Az is kiderült, hogy a házhoz szállítást igénylők szokásai is változtak a megelőző­ évekhez képest. Nagyjából tíz százalékkal csökkent a ­kényelmi, praktikus szolgáltatást igénylők vásárlási­ ­aránya, mindazonáltal a drágább és méretükben nagyobb cikkek esetében nőtt az arány. A statisztika­ szerint a fotós tartozékokat megrendelők száma valamivel több mint húsz ­százalékkal emelkedett, míg a napi fogyasztási cikkeket rendelőké megduplázódott, a ­kerékpárokat rendelőké­ pedig megnégyszereződött.

A tavalyi forgalom alapján fény derült a slágertermékekre­ is. Az első­ helyezés terén nem történt változás a tavalyelőtti­ évhez képest, ismét a LED-­televíziók kerültek a dobogó­ legfelső fokára. A második helyre­ az okostelefonok, a harmadikra­ az elöltöltős ­mosógépek. A legkeresettebb 15 termékcsoportba­ mindössze két új szereplő ­került: a Lego­, ami 66 százalékos növekedést ­követően a lista 14. ­helyét foglalta­ el; a nyomtatók és fénymásolók termékkategória – a forgalmának 118 százalékos növekedésével – a 12. helyre kúszott fel.

A legkeresettebb, tehát a legtöbbször vásárolt termék ismételten a társasjáték lett. Az oldalon vásárlók leginkább olyan játékokat kerestek­, ­melyekkel a hat-nyolc éves korosztállyal is együtt ­tudnak játszani, a játékidejük nem tart tovább, mint egy óra, az áruk nem haladja meg a 10 ezer forintot, valamint ­kreativitást és stratégiai gondolkodást egyaránt igényelnek.

A webshop adatait Czibula Zoltán, a Kereskedők, Vállalkozók Békés Megyei Szervezetének titkára is alátámasztotta. S bár a vásárlási szokásokra nincs megyei statisztikája, saját tapasztalatait szívesen megosztotta lapunkkal.

– Idén összesen több százezer forintért rendeltem műszaki cikkeket, legutóbb például egy fúrógépet és egy projektort. A termékeket különböző oldalakon hasonlítottam össze, hogy megtaláljam a legkedvezőbb árat. ­Szerintem a férfiak és a nők között felmerülő különbségnek az ­lehet az oka, hogy a férfiak – hozzám hasonlóan – általában nagyobb értékű műszaki ­termékeket vásárolnak. S ­mivel ezeknek jellemzően magasabb az ára, több pénzt költenek el – mondta Czibula Zoltán.

Megkérdeztük olvasóinkat:

TAPASZTÓ LÁSZLÓ – Egyértelműen a nők költenek többet, hiszen ők azok, akik szeretnek vásárolni. Ruhára, illatszerre, sminkre – számtalan dologra fordíthatják a pénzt. Természetesen tudom, hogy a férfiak is vesznek ezt-azt, de közel sem akkora értékben és annyiszor, mint a hölgyek. Én nem vásárolok gyakran, inkább spórolósnak jellemezném magam.

KNYIHÁR KATALIN – Azt gondolom, hogy a férfiak, hiszen a saját tapasztalatom is ezt támasztja alá. A férjemből ­tudok kiindulni, aki akár kétszázezer forintot is kiad egy műszaki cikkért. Legutóbb például televíziót és telefont vásárolt. Szerintem azért költenek kevesebbet a nők, mert az általuk vásárolt termékek árai nem érik el a férfiak által keresett eszközökét.

Férfiak és nők is egyaránt szívesen vásárolnak webáruházakból. Illusztráció: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában