Békés megye

2022.11.03. 11:53

Nem érdemes megvárni a rohamot, ideje felrakatni a téli gumit

Bár az általános vélekedések alapján akkor érdemes nyáriról téli gumira váltani, ha a napi középhőmérséklet 7 fok alá esik, a szakemberek immár elkezdték a munkát, és szerintük célszerű azonnal felkeresni valamelyik szervizt, főleg annak, aki elkerülné a nagy rohamot. Aki vadonatúj szettben gondolkodik, legalább 100 ezer forintot rá kell szánnia, a határ pedig a csillagos ég.

Licska Balázs, [email protected]

A békési Partner Gumicentrumban hetekkel ezelőtt elkezdték a munkát

Fotó: Für Henrik

Hetekkel ezelőtt elkezdték a munkát a békési Partner Gumicentrumban – ismertette Kürti Gábor műhelyvezető. Bár a napi középhőmérséklet egyelőre nem csökkent 7 fok alá, a reggeli elindulásnál és a késő esti érkezésnél hideg lehet az aszfaltcsík, illetve ködös, párás időben csúszós utakra kell számítani – mindezek miatt pedig immár indokolt a téli szett használata. Nem mindegy, hogy gyorsításnál és fékezésnél milyen a tapadás, és nagy a különbség abban, hogy a gumiabroncsok futófelületét nyári vagy téli közlekedésre alakították-e ki.

– Nem ajánlott tovább várni, aki elkerülné a nagy rohamot, az azonnal keressen fel egy szervizt, mert rövidesen tele lesznek munkával – mondták az egyik békéscsabai helyen. Hangsúlyozták: noha lehet, hogy nem lesz nagy hó és sok csapadék, valamint kemény fagy a következő hónapokban, annak, aki komolyan közlekedik, nem szabad télen nyári gumit használnia: azaz annak, aki napi szinten autózik, mert azzal jár munkába, aki rendszeresen hozza és viszi a családot, nem pedig csak havonta egyszer egy bevásárlásra és pár kilométerre veszi elő a kocsit.

Az, hogy mennyibe kerül egy vadonatúj szett ára, nagyban függ a mérettől és a márkától. Ugyan egy kisebb méretű és olcsóbb csomag a szereléssel együtt 70 ezer forintból is kijöhet, egy közepes méretű és középkategóriás szett ára 100-130 ezer forint körül mozog. A határ pedig a csillagos ég. A középkategóriás és a márkás abroncsok árában igen, ám minőségében nincs igazán érdemi különbség. A tapasztalat szerint a mostani gumik nem igazán bírnak ki 50-60 ezer kilométert, 30-40 ezer kilométer és hat év után érdemes azokat leváltani – ha nem is kopnak meg teljesen, akkor is felkeményednek.

Ne érje a nap

A szakemberek szerint a gumikat – akár felnire szereltek, akár nem – egymás tetejére halmozva érdemes tárolni kellően hűvös helyen: például a garázs sarkában, de padlásra nem szabad felvinni. Az abroncsokat le kell takarni, hogy sötétben legyenek, a lényeg ugyanis az, hogy ne érhesse őket a nap. Érdemes a gumikat előtte megtisztítani, egy autómosónál egy gyors öblítés is elegendő lehet.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában