2022.06.24. 10:24
Két vágányon vonatozhatunk Budapesttől Bukarestig
Teljes hosszában kétvágányú lesz a Budapest-Bukarest vasútvonal, az utolsó hiányzó szakasz Békéscsaba és a román határ között éppen most készül. Erről is egyeztetett a napokban a két ország közlekedési államtitkára.
/Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala/
Érdemi és előremutató megbeszélést folytatott Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár Ionuț-Cristian Săvoiuval, Románia közlekedési államtitkárával, aki a Hungrail vasúti konferenciájára érkezett Budapestre – erről Vitézy Dávid számolt be a Facebook oldalán.
Mint kiemelte, a két ország közötti vasúti és közúti kérdéseket, folyamatban lévő és tervezett projekteket tekintették át röviden a megbeszélésen.
Remélem, hogy első találkozónk egy gyümölcsöző, mindkét ország számára előnyös együttműködés első lépése volt – tette hozzá.
– A Bukarest–Brassó–Arad–Békéscsaba–Szolnok–Budapest vonal a két ország közötti vasúti árufuvarozás legfontosabb iránya, a személyszállításban is fontos a szerepe. Az elmúlt években mind a román, mind a magyar oldalon pótolták a második vágányt, az utolsó hiányzó szakasz Békéscsaba és a román határ között éppen most készül. Természetesen ezzel párhuzamosan az uniós korridorokra előírt egyéb paraméterekre. sebességi, tengelyterhelésre is alkalmassá kell tenni az érintett szakaszokat. Hangsúlyozta, mindent megtesznek, hogy a határátmenetet közösen gyorsítsák, mind a teher-, mind a személyforgalomban.
Kitért arra, hogy a gyorsforgalmiút-hálózat folyamatosan épül ki a két ország között, Az M43–A1 sztrádákon jól működik a kapcsolat, az M4–A3 esetében a magyar oldalon már kiépült az autópálya, fontos lenne Magyarország számára az észak-erdélyi folytatás, hiszen a magyarlakta területekre is ez vezet. Igaz, az A1-ről megépült az átvezetés, így – kerülővel – Kolozsvár és Marosvásárhely is elérhető már sztrádán.
Szatmárnémeti felé az M49 autóút épül majd Csengernél megcélozva a határt. Ennek első, 28 kilométeres szakaszára nemrég zárult a NIF kivitelezési közbeszerzése, a román csatlakozó szakaszon 2023-ban kezdődhet a kivitelezés.
Mint mondta, terveik szerint az M44 autóút is eléri majd Romániát Békéscsabáról Sarkad felé folytatódva, és később a román oldalon a leendő Arad–Nagyvárad sztrádába csatlakozhat.