Elektronikusan tartják meg a szakmai órákat Békéscsabán

A Bartók Béla Művészeti Szakgimnázium és Zeneiskola tanárai, valamint diákjai március 16-án álltak át digitális oktatásra.

V. N.

A világhálón már az első héten folytatódott az oktatás /Fotó: BMH/

– Ezen a napon a tanácstalanság, kétségek és aggodalom tükröződött valamennyiünk szemében. De a hangulatunk jó volt, hiszen nem volt még olyan probléma, amit le ne gyűrtünk volna. Így hát elkezdtünk közösen dolgozni azon, hogy mit tehetünk a kialakult helyzetben. Egyet biztosan tudtunk, a zenének, a táncnak életben kell maradnia, s a szakgimnazistákat fel kell készítenünk az érettségire – emlékezett vissza dr. Csajányi Melinda, az iskola igazgatója. Már az első héten ismerőssé váltak a tanárok számára azok az elektronikus formák, melyek segítségével meg tudták tartani az órák nagy részét diákjaiknak.

– Az ország egyik legeredményesebb néptáncművészeti középiskolájaként nem könnyű most megoldanunk a szakmai oktatást, hiszen a néptánc minimum páros tevékenység, s még gyakorolni sem lehet egyedül, nemhogy a tantervben szereplő és a felvételikhez, vizsgákhoz szükséges koreográfiákat elsajátítani. Éppen ezért emberfeletti, amit a kollégáim nap mint nap tesznek – emelte ki dr. Csajányi Melinda.

A világhálón már az első héten folytatódott az oktatás /Fotó: BMH/

A digitális oktatásra való átálláskor egy másik nehézséggel is szembe kellett nézniük, ez pedig az eszközhiány volt. Különösen a zongoristáknak és az ütősöknek jelent kihívást a megfelelő hangszer hiánya, vagy annak hangolása. Máskor a nem megfelelő digitális eszköz, vagy az internet­szolgáltatás teszi próbára az órán résztvevők türelmét.

– A zeneoktatásban a hangigény kialakítása és a hangminőség folyamatos ellenőrzése olyan alapvető feladat, melyet nem igazán lehet elektronikus úton biztosítani. Így erről most egy időre le kell mondanunk – osztotta meg az igazgató. És bár a családok körülményei nem mindig teszik lehetővé, hogy a gyermekek otthon, online órán vegyenek részt, a pedagógusok azt látják, hogy a szülők is igyekeznek minden akadályt elhárítani a gyermekeik művészeti fejlődése elől.

– Most érezzük igazán, hogy a művészeti oktatásban mekkora szerepe van a mester-tanítvány kapcsolatnak, s ezt bármi áron fenn kell tartanunk, mert főként erre van szükségük a növendékeinknek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában