Békés megye

2019.08.14. 13:44

Új arculati elemekkel vonzzák a turistákat

Új turisztikai brand készült, új arculattal igyekeznek több turistát Békés megyébe csábítani, felhívva a figyelmet a gyógy- és egészség-, valamint az aktív turizmusban rejlő lehetőségekre, a kulturális és épített értékekre, a gasztronómiai különlegességekre – jelentették be a szerdán Békéscsabán, a megyeházán tartott sajtótájékoztatón. Bemutatták Békés megye új turisztikai logóját is.

Licska Balázs

òj arculat a Megyei Turinformnak Zalai Mih‡ly megyei kšzgy?lŽs elnške Žs PirosnŽ Erika turinform vezet?

Fotó: Imre György

Zalai Mihály, a Békés megyei közgyűlés elnöke elmondta, a Békés megyei önkormányzat azon kevesek közé tartozik, amelyik fenntartotta a megyei Tourinform irodát, hiszen úgy látták, hogy a kötelező feladat, a területfejlesztés fontos szegmense, ága a turizmus. Vannak olyan rendezvények, amelyeken érdemes közösen megjelenni, illetve segíthetik a Békés megyei turizmus azon szereplőit is, amelyek önállóan nem tudnának kitelepülni.

Zalai Mihály, a megyei közgyűlés elnöke mutatta a terjedelmes új arculati kézikönyvet /Fotó: Imre György/

Az elmúlt években megújult a Békés megyei önkormányzat arculata, létrejött a Békés megyei értéktár arculata, ezért vált aktuálissá és nélkülözhetetlenné a vérfrissítés Békés megye turizmusának arculatában is. Erre egy magyar-román határon átnyúló, Békés és Arad megye által közösen megvalósított pályázat keretében nyílt lehetőség. Annak részeként dolgozták ki a turisztikai brandet, készítették el a terjedelmes új arculati kézikönyvet.

– A Békés megyei Tourinform iroda már az új arculati elemekkel indította el a mostani nyári szezont, és az új arculat jól teljesített – tette hozzá.

Zalai Mihály elmondta, Békés megye turisztikai logójának megalkotása komoly fejtörést okozott. Hiszen olyan jelképet, jelképek együttesét kellett megtalálni, ami nem kötődik egyetlen településhez sem, és hangulatában kifejezi azt, amit a Békés megyébe érkezők érezhetnek. A sárga és a narancssárga a napsütést, a zöld a Körös-menti fákat és a pusztákat, a kék a termálvizeket és a Körösöket jelképezi, a bronz pedig kapcsolatot teremt a Békés megyei értéktár és a megyei önkormányzat arculatával.

– A Békés megyei turisztikai brandet négy pillér mentén dolgozták ki, mondhatni négy kategóriába sorolták azokat az értékeket, amiket Békés megye képvisel – ismertette Pirosné Blénessy Erika, a megyeháza külkapcsolati és turisztikai koordinátora. A négy pillér a termálvíz kincsekre épülő gyógy- és egészségturizmus, az aktív turizmus – amibe beletartozik a horgász- és kerékpáros turizmus, a természetjárás –, a kulturális és épített értékek sora – mint a gyulai vár és a szabadkígyósi kastély –, valamint a gasztronómia, benne két hungarikummal, a csabai és a gyulai kolbásszal.

Összefogják a Tourinform irodákat

Pirosné Blénessy Erika elmondta, több eszközt, berendezést szereztek be, amelyek a kitelepüléseken, a rendezvényeken való megjelenéseken hasznosak. A négy pillér mentén négy színes, látványos molinót készítettek. Emellett egyedi kiállító pultot, strandzászlót, roll-upokat vásároltak. Hogy megszólítsák a gyerekeket, a paletta óriás kirakóval és óriás kockával bővül.

A Békés megyei Tourinform iroda összefogja a békéscsabai, a gyulai, az orosházi, a szarvasi, a gyomaendrődi, a füzesgyarmati és a mezőhegyesi irodát, valamint felkarolja a szegmensben dolgozó vállalkozásokat. Több belföldi és külföldi rendezvényen jelentek, jelennek meg együtt. Kolbász, pálinka, házi szörp, békési szilvalekváros papucs kóstoltatásával is igyekeznek Békés megyébe csábítani az érdeklődőket.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában