Békés megye

2019.08.14. 17:20

Kevesebbszer kell a közműszolgáltatást kikapcsolni

A lehető leghamarabb be kell jelenteni a közműszolgáltatónak, ha valakinek fizetési nehézsége támad – emelte ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) sajtófőnöke egy szerdai tájékoztatón a megyei kormányhivatal épületében.

Busi Ottó

Fotó: Kiss Zoltán

Scherer Zsolt elmondta, ha a fogyasztó időben jelzi a problémáját, el lehet kerülni a közműszolgáltatás kikapcsolását, szavai szerint sokan nem is tudják, mivel és milyen jelentős pluszköltségekkel jár a közművek ki- és visszakapcsolása. A sajtófőnök hozzátette, egyre kevesebbszer kell az ilyen szolgáltatást kikapcsolni, 2013 és 2018 között az érintett fogyasztók száma lényegében megfeleződött, a számlák rendezése azonban még sokszor késik.

Dr. Nemeshegyi Benjámin, a MEKH szakmai tanácsadója a hivatal két új kiadványára hívta fel a figyelmet, és ismertette azok fő mondanivalóját. A füzetek a fogyasztók tájékoztatását szolgálják, és a közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolásának szabályairól, valamint összefoglalják a társasházak számára a legfontosabb tudnivalókat a témában.

Fotók: Kiss Zoltán

Dr. Krizsán Anett, a megyei kormányhivatal igazgatója úgy fogalmazott, a hivatal saját hatáskörében, hatósági eszközökkel lép fel a fogyasztóvédelem területén. Mint megjegyezte, vannak alternatív vitarendezési módok, a cél pedig elsősorban az, hogy idáig el se jussanak az egyes ügyek. Ehhez azonban az igazgató szerint az kell, hogy tudatos fogyasztóvá váljanak az ügyfelek. Mint megjegyezte, ennek elősegítése érdekében teszi meg a hivatal a szükséges intézkedéseket, és ad helyet, bemutatkozási lehetőséget a MEKH számára is.

Dobókői György, a megyei kormányhivatal főosztályvezetője elmondta, közszolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekkel, panaszokkal a békéscsabai járási hivatalt kereshetik fel az érintettek. Hozzátette, az elmúlt egy évben közművek ki- és visszakapcsolásával kapcsolatban 12 alkalommal jártak el, ebből nyolc esetben részletes tájékoztatást adtak a panaszos számára a történtekről és a teendőkről. Négy esetben pedig határozatot hoztak, melyek közül két esetben állapították meg, hogy a közműszolgáltatás korlátozása jogtalan volt.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában