Békés megye

2019.07.10. 11:29

Közel ötezer diák vett részt iskolai napköziben, táborban

A gyermekek számára a legnagyobb öröm, amikor júniusban bezárnak az iskolák kapui, és megkezdődik a várva várt nyári szünidő. Amekkora öröm ez a diákoknak, ugyanakkora fejtörést okozhat a szülőknek a gyermekeik elhelyezése és felügyelete a tizenegy héten át tartó tanítási szünetben. A Békéscsabai Tankerületi Központ kedvező lehetőséget kínált idén is június utolsó két hetében közösségi programok szervezésére.

Licska Balázs

Bánki András tankerületi igazgató lapunk érdeklődésére beszámolt arról, hogy jelenleg 28 európai uniós forrásból támogatott projektet valósítanak meg. Az egyik legnépszerűbb pályázatuk költségmentes iskolai napközis foglalkozásokat és táborozást biztosított a diákoknak 2018 és 2019 júniusának harmadik és negyedik hetében, ez volt az EFOP-3.3.5-17 – Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása.

A két tanévben 19 tankerületi intézmény 4653 általános iskolai tanulója vett részt egyhetes nyári iskolai napközikben vagy táborokban 186 pedagógus, 200 önkéntes segítő és 40 közösségi szolgálatot teljesítő középiskolás közreműködésével. Az iskolában napi négyszeri, a táborokban pedig napi ötszöri étkezést biztosítottak a résztvevők számára. A sokszínű élményprogramok, a gyakorlati tapasztalatszerzésen alapuló kreatív foglalkozások, túrák és kirándulások a közösségépítés és a játszva tanulás legkedvezőbb színterei.

Rengeteg élménnyel gazdagodtak a diákok /Beküldött fotó/

– Tavaly és az idén összesen 170 napközis csoportban és 26 bentlakásos egyhetes táborban úgynevezett tematikus napok, tematikus hetek köré szerveződtek a szabadidős programok – mondta Sutyinszky Zoltán, a Csabacsűdi Trefort Ágoston Általános Iskola intézményvezetője, aki egyben a projekt menedzsere is volt.

– Az Oktatási Hivatal a projekt keretén belül 8 témamodult fejlesztett ki. Iskoláinkban a legnépszerűbbek a Sport és egészségre nevelés, a Művészeti nevelés, a Digitális világ, az Idegen nyelv és a Nomád kaland című modulok voltak. Mindegyikhez sokszínű játékos tananyag, módszertani kiadvány, programsablon kapcsolódott, amelyek egy Csodaszarvas nevű támogató internetes portálról voltak elérhetőek a pedagógusok részére.

– Ezek a tanórán kívül alkalmazható élménypedagógiai módszerek hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanulás örömteli közösségi élménnyé váljon. Jól tudjuk, hogy a játékosan, együttműködve megszerzett tudás hamarabb beépül és maradandóvá válik – mutatta be a programokat Sutyinszky Zoltán.

Barátkoztak a gyermekek

– Az iskolák által választott táborok jól felszereltek, szabadidős és sport tevékenységek szervezésére kiválóan alkalmasak – fogalmazott Laurinyeczné Trnyík Judit, a Kondorosi Petőfi István Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, Kollégium intézményvezetője, a projekt szakmai vezetője.

– Szintén a Csodaszarvas on-line portálról választhatták ki a táborokat a szakmai megvalósítók, amelyek minősítési eljárásban részt vett szállás-és programhelyszínek, mint például Békés megyében a Gyopárosfürdői Erdei Faház Kemping, a Szanazugi Ifjúsági Tábor, Békés Dánfoki Üdülőközpont, Gyomaendrődi Ifjúsági-és Sporttábor, a mezőkovácsházi Babó Kastély Panzió és a gyulai Gellény-birtok. Több iskola is táborozott együtt egy időben, ezért kedvező lehetőségek voltak barátkozásra, ismerkedésre diákoknak, pedagógusoknak egyaránt – értékelte a táborokat Laurinyeczné Trnyík Judit.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában