2008.10.12. 16:43
Két év haladékot kaptak a megszüntetésre ítélt szárnyvonalak
Egyelőre fellélegezhetnek a megszüntetésre ítélt vasúti mellékvonalakon közlekedők. A szakminiszter úgy döntött, 2010-ig nem bolygatják az ügyet.
A Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetének (PVDSZ) lapja úgy tudja, egyelőre nem nyúlnak a mellékvonalakhoz. A közlekedési tárca a 12 legalacsonyabb forgalmú vasúti szárnyvonal, köztük három Békés megyei megszüntetését helyezte kilátásba.
A tervek szerint május 31-én álltak volna le a vonatok. Szabó Pál — azóta lemondott — közlekedési miniszter tárcavezetővé választása után a dátumot év végéig meghosszabbította. A kérdés a vasúti egyeztetőbizottság napirendjén is szerepelt. A PVDSZ a tárgyalások eredményének tekinti, hogy a miniszter bejelentette, 2010-ig maradnak a szárnyvonalak.
A korábbi mellékvonal-bezárások, forgalomszüneteltetések tapasztalatait elemezve jutottak a döntéshozók arra a következtetésre, hogy „a megtakarítások összege nem arányos az intézkedések negatív hatásaival”. Az ügyet támogató szakszervezetek a minisztériumnak azt javasolták, a mellékvonalakat a megszüntetés helyett inkább hozzák olyan állapotba, amelyen ésszerű személy- és teherforgalom bonyolítható le.
— Az, hogy a szárnyvonalak a következő két évben megmaradnak, kevés — erősítette meg utóbbi gondolatot Csanádi István, a Vasutas Települések Szövetsége elnöke, Mezőhegyes polgármestere. — Ha nem fejlesztik a pályát, a vasúti kocsikat, mozdonyokat, az ingatlanokat, akkor a következő két év is leépülést eredményez. A vasútvonalak megszüntetése, elsorvasztása a területen élők további leszakadását jelentené.
— Örülök annak, hogy a Kondoros—Kisszénás közötti vasútvonal újabb haladékot kapott — mondta Dankó Béla, Kondoros polgármestere. — Változatlanul az a gyanúm, hogy a vasúti közlekedés privatizációját készítik elő, ezért a veszteséges szakaszoktól előbb-utóbb megszabadulnak.