Nyugdíjasként is zavarják az úthibák Máté Andrást

2011. december 9. 09:44 K. A.

A három legfontosabb dolog az életében a család, a barátok és a szakma. Észreveszi az úthibákat és bántja, ha alaptalanul bírálják a közutasokat. A közelmúltban szakmai munkáját életműdíjjal ismerték el. A hét Máté András, a megyei közútkezelő nyugalmazott igazgatója.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

— A közelmúltban a Közúti Szakemberekért Alapítvány életműdíjjal tüntette ki. Az elismerést olyan hetven év feletti műszaki vezetők, technikusok, mérnökök kapják, akik sokat tettek a szakma haladásáért, fejlődéséért és példaképül állíthatók a következő generáció elé. Mit szólt hozzá?

— Nagy öröm volt számomra és nagy megtiszteltetés. Úgy gondolom, ez nemcsak nekem szól, hanem azoknak a kollégáknak is, akikkel együtt dolgozhattam pályafutásom alatt.

— Nem tudom kihagyni a kérdést. Mi a véleménye közútjaink állapotáról?
— Évtizedes probléma, hogy a fejlesztésre, karbantartásra fordítható pénzek nem követik a motorizáció robbanásszerű változását. A közúthálózat fenntartására nincs elegendő pénz, egyre nagyobbra nyílik az olló az úthálózattal szembeni igények és az adott feltételek között. Ez azzal jár, hogy a közlekedők elégedetlenek, szidják a közút kezelőjét, a politikát. A morális hatáson túl mindennek anyagi következményei is vannak, hiszen a járművek hamarabb tönkremennek, adott esetben beruházások, fejlesztések maradhatnak el, ha nehezen megközelíthető egy térség. Bármilyen fejlesztés is kezdődik, a legfontosabb, hogy oda út vezessen. A közútállapot és a gazdaság között szoros az összefüggés. Magam is naponta közlekedem, így nem csak szakemberként, de autósként is érint a dolog.

— Úgy látom, nem tudott elszakadni a szakmától.
— Azt tartom, hogy az életben három fontos terület van, a család, a barátok és a szakma. Ehhez kapcsolódóan pedig ugyancsak három olyan dolog van, ami feltölti, megborzongatja az embert: a szerelem, a zene és a jó hobbi. Utóbbiba a horgászaton és a kertészkedésen túl nálam a hivatásom is beletartozott, beletartozik. Nagyon szeretem a közutas szakmát, és ettől nem is lehet elszakadni. Azt a szemüveget, amit negyvenöt éven át visel az ember, nem lehet egyik napról a másikra letenni. Észreveszem az úthibákat, a táblahibákat, és érzékenyen tudok reagálni, ha alaptalanul, a tényeket figyelmen kívül hagyva, sokszor bántó hangnemben bírálják a közutasokat, úgy, hogy valójában nem is ismerik a munkájukat. Ezzel gyakran nemcsak a vezetőket, hanem azokat a közutasokat is megbántják, akik akár jó időben, akár rossz időben, de ott dolgoznak az utakon, és munkájukkal elősegítik a közlekedés biztonságát.

— Alapítója és elnöke a Nyugdíjas Közúti Igazgatók Egyesületének.
— A nyugdíjazásom után tovább dolgoztam a szakminisztérium felkérésére. Akkor szokás volt, hogy a nyugalmazott vezetőknek rendszeresen szerveztek találkozókat. Innen jött az ötlet, hogy kellene egy olyan szervezet, amely összefogja a kollégákat, hogy a nyugdíjazás után se essenek ki a szakmai vérkeringésből, tudjanak hol tájékozódni, informálódni az aktualitásokról. A dolog olyan jól sikerült, hogy 2006 óta hivatalosan bejegyzett egyesület vagyunk. Rendszeresen szervezünk különböző programokat, és minden nagyobb hazai beruházást meglátogatunk.

A cikk a hirdetés után folytatódik

— Említette, hogy a családot, a barátokat és a hivatást tartja a három legfontosabb dolognak. Szakmáról már esett szó, mi a helyzet a családdal és a barátokkal?
— Ötvenhárom éve boldog házasságban élek. Két leánygyermekünk van, három fiú és egy lány unokánk. Ahogy mondani szokták, a gyermekeit szereti az ember, az unokáit pedig imádja. Ez nálunk is így van. A barátainkkal évek óta rendszeres programjaink vannak, sokan szakmabeliek, de természetesen nem csak a szakmáról esik szó, ha összejövünk. Gyomaendrődön a holtág mellett van hobbikertünk. Én azt mondom, a kertgondozást soha nem lehet abbahagyni, csak befejezni. A díszfák, a gyümölcsös folyamatos munkát adnak egész évben. A kertészkedés mellett a másik kedvenc időtöltésem a horgászat. Igyekszem aktívan élni, minden pillanatot kihasználni a családommal, gyermekeimmel, unokáimmal és a barátaimmal.

A középiskolát a békéscsabai Vásárhelyi Pál technikumában végezte, majd mérnöknek jelentkezett. Felvételi lapját azonban el sem küldték. Mivel nagyapja földbirtokos volt, „kulákcsemetének” nyilvánították. Egy év után újra jelentkezett a Műszaki Egyetemre, azonnal felvették, levelező szakon végzett, 1966-ban szerzett diplomát. Az egyetem után előbb vízügyi vonalon dolgozott, majd a közútkezelőhöz igazolt át. Osztályvezető, majd megyei főmérnök lett, 1990-től nyugdíjazásáig pedig igazgatója a vállalatnak. 2011-ben a Békés megyei közúthálózat fenntartásának és fejlesztésének irányításában, a közlekedés biztonságos közúti feltételrendszerének tudományos igényű kidolgozásában és megvalósításában nyújtott, több mint négy évtizedes, példaértékű vezetői munkájáért életműdíjjal ismerték el.

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 
 
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Iratkozzon fel!

Iratkozzon fel a BAMA hírlevelére!

Biztonsági kód

HIRDETÉS

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nyugdíjasként is zavarják az úthibák Máté Andrást

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 4 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 4. arion1 2011. december 9. 18:09

    én nem kétlem hogy a lehetőségekhez képest megtett mindent.de a mi köz útjainkon ez nem látszik meg.és még egyet nem értek,miért kell kötelezően jutalmazni egy bizonyos beosztás felett?megkapta a társadalomtól a neki járót,ha elvégezte a munkályát ha nem.itt a körösmenti szociális intézmény egy dolgozója,most megy nyugdíjba.a több évtizedes jelenléte ékes példája a közalkalmazottak szégyenének.totál analfabéta,kizárólag a dolgozók terrorizálása töltötte ki az idejét.egy alacsony szintű szakmai tesztlapot sem tudott kitölteni,és végül kikönyörgött még magának egy kiválló dolgozói kitüntetést.ez az ő esetében a legnagyobb pofátlanság.már csak a mária valagrend hiányzik a palettáról,de arra valóban rászolgált.ez csak egy példa.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nyugdíjasként is zavarják az úthibák Máté Andrást


    én nem kétlem hogy a lehetőségekhez képest megtett mindent.de a mi köz útjainkon ez nem látszik meg.és még egyet nem értek,miért kell kötelezően jutalmazni egy bizonyos beosztás felett?megkapta a társadalomtól a neki járót,ha elvégezte a munkályát ha nem.itt a körösmenti szociális intézmény egy dolgozója,most megy nyugdíjba.a több évtizedes jelenléte ékes példája a közalkalmazottak szégyenének.totál analfabéta,kizárólag a dolgozók terrorizálása töltötte ki az idejét.egy alacsony szintű szakmai tesztlapot sem tudott kitölteni,és végül kikönyörgött még magának egy kiválló dolgozói kitüntetést.ez az ő esetében a legnagyobb pofátlanság.már csak a mária valagrend hiányzik a palettáról,de arra valóban rászolgált.ez csak egy példa.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Gárda2009 2011. december 9. 17:49

    2. trafóház
    megvan a válasz, az ezeréves posztkommunista technológia, és a delikvens ezt nagyon jól tudja hiszen vezető volt, csak a Be(nyal)ol, most adott neki egy kis mosakodási lehetőséget.
    Egyébként úgy van ahogy irod.
    Éppen ezért:
    Rossz a technológia
    Rossz a kivitelezés
    Rossz a tervezés
    All in one

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nyugdíjasként is zavarják az úthibák Máté Andrást


    2. trafóház
    megvan a válasz, az ezeréves posztkommunista technológia, és a delikvens ezt nagyon jól tudja hiszen vezető volt, csak a Be(nyal)ol, most adott neki egy kis mosakodási lehetőséget.
    Egyébként úgy van ahogy irod.
    Éppen ezért:
    Rossz a technológia
    Rossz a kivitelezés
    Rossz a tervezés
    All in one

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. trafóház 2011. december 9. 14:54

    Kátyúzás,amit láttam.

    1.Teherautó megáll,melós lapáttal kátyúba az aszfaltot bele,másik gumicsizmával megtapos és uccu neki tovább a következő kátyúhoz.

    2.Járda aszfaltozás: egyik évben kész.Szeptember. Következő év szeptemberben a járda teljes szélességében 30 méterenként keresztbe repedve.

    3.Csabai elkerülő.Teljesen új út, új nyomvonal,már érvényes a nemzetközi 11,5t tengelyterhelési szabvány. Meddig volt jó és kátyúmentes? 1-2 évig? Az elkészült út új állapotában is egyenetlen.Érezhetően "rázza" a kocsit.
    És ez csak három példa.
    Mi lehet a baj? Rossz technológia? Nem megfelelő anyagok? Tervezési hiba? Kivitelezési kontár munka? Ellenőrzés hiánya?
    Valami nem stimmel,mert rossz a végeredmény.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nyugdíjasként is zavarják az úthibák Máté Andrást


    Kátyúzás,amit láttam.

    1.Teherautó megáll,melós lapáttal kátyúba az aszfaltot bele,másik gumicsizmával megtapos és uccu neki tovább a következő kátyúhoz.

    2.Járda aszfaltozás: egyik évben kész.Szeptember. Következő év szeptemberben a járda teljes szélességében 30 méterenként keresztbe repedve.

    3.Csabai elkerülő.Teljesen új út, új nyomvonal,már érvényes a nemzetközi 11,5t tengelyterhelési szabvány. Meddig volt jó és kátyúmentes? 1-2 évig? Az elkészült út új állapotában is egyenetlen.Érezhetően "rázza" a kocsit.
    És ez csak három példa.
    Mi lehet a baj? Rossz technológia? Nem megfelelő anyagok? Tervezési hiba? Kivitelezési kontár munka? Ellenőrzés hiánya?
    Valami nem stimmel,mert rossz a végeredmény.


    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. Gárda2009 2011. december 9. 13:44

    Zavarhatják is, hiszen aktiv korában semmit sem tett hogy normális közúthálózatunk legyen.
    Ellopnak mindent amit be kellene tenni az útba.
    Háromszor annyiba kerül , a negyed olyan minőség.
    Én nem lennék büszke ilyen múltra

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nyugdíjasként is zavarják az úthibák Máté Andrást


    Zavarhatják is, hiszen aktiv korában semmit sem tett hogy normális közúthálózatunk legyen.
    Ellopnak mindent amit be kellene tenni az útba.
    Háromszor annyiba kerül , a negyed olyan minőség.
    Én nem lennék büszke ilyen múltra

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a beol@beol.hu címre.)
Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
  • A Vénusz pozitív hatására dinamikus, magabiztos, és bármilyen vállalkozásban megállja a helyét. Párkapcsolat terén vigyáznia kell, nehogy zűrzavarok keletkezzenek.
  • Sokat dolgozik. Ha fáradtságot érez, figyeljen oda magára, ne várja meg, amíg a kimerültség miatt lelassul. Baráti kapcsolatai és a szerelmi élete kedvezően alakul.
  • Jól kezdődik és jól is végződik a mai nap. Ha kellően odafigyel a pénzügyekre és az otthoni dolgaira, akkor nem kell semmilyen bonyodalomtól tartania.
  • Szorgalmasan és kitartóan dolgozik. Segítséget is kap egy fontos feladathoz. Számítson rá, hogy egész nap hajtania kell.
  • Egy peres ügyben csak veszíthet. Sokkal könnyebben kellene élnie. Családtagjai sokat segítenek abban, hogy lazábban fogja fel a problémákat.
  • Anyagi gondok nehezítik a helyzetét. Semmi sem úgy alakul, ahogyan remélte. Meggyűlhet a baja hanyag és nemtörődöm ügyintézőkkel.
  • Otthoni problémája egész nap gyötri. Tudja, hogy a dolognak minél hamarabb meg kell oldódnia, vagy pedig önnek kell orvosolnia valahogy. Ha nem kapkod, minden...
  • Tanulmányaiban kedvező fordulatra számíthat. Mindent elérhet, csak ki kell nyújtani érte a kezét. Ha vannak kapcsolatai, azt most remekül hasznosíthatja.
  • Bolygója kedvezően áll, s főként szakmai életében segíti. Legyen kezdeményező, ragadja meg a nagyszerű lehetőségeket! Pénzbevételre számíthat.
  • Szerelmi életét a Vénusz befolyásolja. Gyengédség, flört vagy hatalmas szenvedély, most mindegyikben bővelkedhet.
  • Bolygójának, a Jupiternek köszönhetően vidámság és nagyon aktív szakmai élet várható. Jó oka van a bizakodásra. Este lazítson, séta után olvasson egy könnyű...
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak

Receptválogatások

Töltött csirke - egészben és részben

Az egyben sütött töltött csirke igazi hétvégi, családi étel, de töltött comb vagy mell készülhet szinte bármilyen alkalomra. Rengeteg módon variálhatjuk - és biztosan sikert arat!

Házhoz visszük a híreket!

Rovatok