Leterelik a teherautókat, csak főútvonalon mehetnek

2013. július 17. 08:37 Licska Balázs
Az e-útdíj bevezetésével együtt módosult a KRESZ is, ami kisebb újratervezést igényel a fuvarozóktól, amikor a lehetséges útvonalakat készítik elő. Ugyanis a hét és fél tonnánál nehezebb tehergépkocsik kizárólag főútvonalon haladhatnak. Hogy mi számít annak, egyelőre nem tisztázott.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

– A cég vásárolt egy szoftvert, mellyel az útvonalakat tervezi, hogy miként érdemes a szállítmányokat eljuttatni a kívánt helyre – ecsetelte egy fuvarozó, akiben számos kérdőjelet vetett fel az e-útdíj bevezetése és az azzal együtt változó, a KRESZ-t érintő jogszabály. Mint mondta, a szoftver szerint az egyik nap még Békéscsabáról úgy közelíthette meg Vésztőt, hogy Békés felé közlekedik, máskor viszont már úgy, hogy Szeghalom felé kell mennie, ami viszont 30-ról 60 kilométerre, tehát kétszeresére növeli az útvonalat.

– A jogszabállyal kapcsolatban nem látok tisztán, nem tudom, hogy merre közelíthető meg az úti cél, bírság veszélye nélkül – folytatta a fuvarozó. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kiadott egy útmutatást a kormányrendeletről, úgy foglalta azt össze, hogy a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsik számára kizárták a kis utakon történő „szlalomozás” – és az e-útdíj megkerülésének – lehetőségét, mivel az autópályákat, autóutakat, főútvonalakat a célforgalomban legfeljebb egyszer lehet keresztezni.

Felhívta azonban a figyelmet arra, hogy az e-útdíjjal terhelt főutak és a KRESZ-szabályozásban említett főútvonalak nem azonos kört fednek le. Az érdekképviselet szerint az számít főútvonalnak, amit a főútvonal táblával megjelöltek, azonban nincs olyan térkép, amely egyértelművé teszi, hogy hol vannak ezek, és közülük melyik fizetős. Az MKFE szerint a közelmúltban több útvonalat főúttá minősítettek, hogy ne állhasson elő olyan helyzet, hogy egy területet nem lehet kiszolgálni 7,5 tonna feletti gépjárművekkel.

– De nyilvánvaló az is, hogy egyes szakaszokat azért minősítettek főúttá, mivel az e-útdíjjal kapcsolatos rendelet miatt csak azokat lehet fizetőssé tenni – magyarázta az érdekképviselet a szabályozást, mely szerint kizárólag az autópályák, autóutak és főutak használatáért lehet egy bizonyos összeget kérni.

Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj projektben illetékes szóvivő lapunk kérdésére, mely szerint a megyében mi számít a KRESZ-módosítás után főútvonalnak, elmondta, hogy egyelőre még nem áll rendelkezésére ilyen térkép, de amint meglesz, közzéteszik az Állami Autópálya Kezelő Zrt. hivatalos oldalán. Megerősítette, hogy a változtatással az volt a cél, a teherforgalom ne terelődhessen át az alacsonyabb rendű közúthálózatra, tovább terhelve – részben indokolatlanul – azok és az érintett települések forgalmát.

A kormányrendelettel kapcsolatban Kibédi-Varga Lajos hozzátette, hogy a nehéz tehergépkocsik lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. Mint mondta, a KRESZ vonatkozó rendeletének betartásának ellenőrzésében az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek közreműködő szerepe van, az ellenőrző egységekből – 45 ellenőrző jármű – származó adatokat továbbküldik a rendőrségnek, és a jogszabályban foglaltaknak megfelelően az ellenőrzést és a bírságolást is a hatóság végzi.

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Leterelik a teherautókat, csak főútvonalon mehetnek

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Rp. úszó-vb: Hosszú a harmadik napon sem maradt arany nélkül

Rp. úszó-vb: Hosszú a harmadik napon sem maradt arany nélkül

Hosszú Katinka a 800 m gyors döntőjében nyolcadikként végzett.

El: Korhuttal a soraiban jutott tovább a Hapoel Beer-Seva

A magyar játékos a 77. percig volt a pályán, a helyére beálló Sabtai adta a gólpasszt.

Női kézi Eb: Penáék és Grooték is magukra találtak

A középdöntő 1. csoportját a svédek és a szerbek kezdhetik a legtöbb ponttal.

El: 18 nemzet csapatai a 32 között – a mezőny és a program

Manchester United–Roma és Tottenham–Villarreal is lehet a következő körben.

Mhitarjan és Ibrahimovic is betalált, továbbjutott a United

Ukrajnai győzelme meghozta a második helyet a manchesterieknek, a Fenerbache nyerni tudott Rotterdamban.

MLSZ: az FTC 400 ezret fizet szurkolói viselkedése miatt

Sokba kerül az alapvonali asszisztensnő szidalmazása • Az Újpestet is megbírságolták.

Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér