Turisztika

2020.01.02. 13:48

Népszerűsítik Gyula értékeit

Elfogadta a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. idei szakmai programját és marketingtervét legutóbbi ülésén a képviselő-testület. Ebben az évben pedig elkészül a következő tíz évre szóló turizmusfejlesztési stratégia.

Papp Gábor

Mint az Komoróczki Aliznak, a kft. ügyvezetőjének vezetői összefoglalójából kiderül, a városban kilenc éve működik helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet, ami összefogja az idegenforgalomban érdekelt szereplőket. 2010-től Gyulán ennek is köszönhetően nagy előrelépés történt, hiszen a fejlődés mértéke átlagon felüli volt: míg az országban átlagosan 50 százalékos emelkedést könyvelhettek el a versenytársak, addig a városban a növekedés mértéke meghaladta a száz százalékot.

Tavaly a kft. munkájában nagyobb hangsúlyt kapott a Magyar Turisztikai Ügynökség, mint az állami turizmusirányításra felhatalmazott szervezet által rájuk szignált feladatok ellátása. Ezek közé tartozik a Tour­inform-iroda és az információs pontok arculatának megújításához kötődő helyi tevékenységek sora, fórumok szervezése, NTAK regisztrációval kapcsolatos feladatok ellátása, képzéseken való részvétel.

A Gyulai Várfürdő a város egyik legvonzóbb turisztikai célpontja /Fotó: Kiss Zoltán/

Komoróczki Aliz kitért arra, hogy idén elkészül a következő tíz évre szóló turizmusfejlesztési stratégia, amivel párhuzamosan meghatározzák az eddigi eredményekre épülő jövőképet. A 2020-ra megfogalmazott célkitűzések között szerepel a gyulai márkastratégia megalkotása és következetes alkalmazása, valamint az új városi arculati kézikönyv létrehozása. A kommunikációban kisebb fejlesztéseket terveznek: újabb szövegíró kapcsolódik a Visitgyula blog tartalom-előállításához, rendszeresen adnak majd ki sajtóközleményeket, és szakmai Facebook-oldaluk is megújul majd.

A szakember kitért arra is, hogy ebben az évben új alapokra kell helyezniük a nemzetközi marketingkampányok finanszírozását és bonyolítását. Az előző években kialakult egy jól működő koncepció, amelynek részeként együttesen népszerűsítették Gyula szállodáit, attrakcióit, a város komplex kínálatát Romániában. 2020-ban könnyebbséget jelent a város számára, hogy a tavaly elnyert Gyula–Békéscsaba turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása című pályázat megvalósítása során egyik konzorciumi partnerük, a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. a társaság bevonásával valósítja meg a romániai és egyéb nemzetközi marketingkampányokat.

Összességében elmondható, hogy a 2020-ra megfogalmazott szakmai program túlmutat egy éves terven, és hosszabb időtávon értendő. Az ügyvezető hangsúlyozta, a terveket, javaslatokat célszerű egységesen, koncepcionálisan bemutatniuk. Fontos céljuknak tekintik, hogy minden érintett gyulai szereplő megismerhesse azokat a folyamatokat, amelyeknek a részesei, és amelyek csak csapatban, illetve összhang megteremtésével valósíthatók meg.

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!