2023.05.04. 12:19
Tovább bővíti bolthálózatát a Békésben is jelenlévő Dél-100 Kft.
A 203 üzletből álló hálózatát tovább bővíti a Dél-100 Kft.– adta hírül az MTI. A nagykereskedelmi vállalat két éven belül újabb 10–20 saját üzlet nyitását tervezi, és mintegy 10 franchise bolt csatlakozására számít – közölte a társaság szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján Dobi István alapító-tulajdonos.
Fotó: Shutterstock
A teljesen magyar tulajdonban lévő Dél-100 Kft.-t 25 éve alapították, a cég által felépített, zárt franchise hálózatokhoz jelenleg 163 GoodsMarket és 40 PlusMarket üzlet tartozik. Idén eddig egy új üzletet nyitottak, és még öt új üzlet várható. A nagykereskedelmi vállalat csak a két hálózathoz tartozó boltokat látja el, az üzletek pedig csak a Dél-100 Kft.-n keresztül szerzik be az árucikkeket.
Dobi István kitért arra, az 1998-as induláskor a raktárméret 400 négyzetméter volt, ez mára 12 ezer négyzetméterre bővült, a forgalmazott termékek száma pedig elérte a 20 ezret.
Barnáné Vitárius Márta, a Dél-100 Kft. ügyvezetője kiemelte, a GoodsMarket-hálózat profilja a háztartási iparcikk és vegyiáru, élelmiszerrel kiegészítve. A PlusMarket drogéria jellegű, amelyet szintén bővítettek élelmiszerrel. A hálózatok boltjai elsősorban Közép-Magyarországon, főként Bács-Kiskun, Szolnok, Csongrád-Csanád és Békés vármegyében találhatók. A cégcsoport a nagykereskedelemben és a saját üzletekben több mint 400 embernek ad munkát.
Dobi István tájékoztatása szerint a Dél-100 Kft. nettó értékesítési árbevétele tavaly meghaladta a 20 milliárd forintot az előző évi 15,3 milliárd forint után, adózott eredménye 2022-ben több mint 900 millió forint volt a 2021-es 445 millió forintot követően. A társaság teljes franchise kiskereskedelmi hálózata tavaly 33 milliárd forint bruttó forgalmat bonyolított, míg 2021-ben 24,5 milliárd forintot tett ki ez.
A Dél-100 Kft. többségi tulajdonosa úgy látja: kevésbé tőkeerős magyar vállalatként úgy tudják felvenni a versenyt a nemzetközi cégekkel, hogy nagyon gyorsan reagálnak a piaci változásokra és a vásárlói igényekre. Emellett széles kínálatot és tartósan alacsony árakat biztosítanak. Hozzátette azt is, hogy a kisebb településeken különösen fontos a családiasság, a személyes kapcsolat az üzletekben.