2020.10.22. 11:29
Tessedik Kincse nyomait kutatták a szarvasi játékban
Interaktív játék formájában rendezték meg szerdán a Tessedik Kincse Nyomában című városi kalandtúra projektbemutatóját Szarvason.
20201021 Szarvas Helytörténeti vetélkedőt rendeztek a Tessedik Múzeumban fotó Bencsik Ádám Békés Megyei Hírlap
Fotó: BENCSIK ADAM
Az úgynevezett demo napon összesen hat csapat – a Benka Gyula Általános Iskola, Szarvas Város Baráti Köre, a Gyakorlóintézmény, a Szlovák Általános Iskola, egy Roma nemzetiségi és egy Szlovák nemzetiségi – indult el, hogy egy régi városi legenda nyomán rájöjjenek, létezett-e valójában Tessedik Sámuel kincse.
Mindezt most a Tessedik múzeumban tették, ám a vállalkozó kedvű szarvasiak és a településre látogatók egy ötletes, játékos kalandpályán, a város nevezetességeit érintve tehetik próbára magukat, akár még a tél beköszönte előtt. Utóbbit a Szarvasi Viribus Unitis Alapítvány hívta életre egy 4,9 millió forintos TOP-os pályázatból. A projekbemutató azonban szűkebb keretek között telt, mégis tökéletesen felidézte a kalandtúra minden részletét. A csapatoknak 14 állomáson kellett „virtuálisan” végighaladniuk, melyek végén választ kaptak a kincs kérdésére.
Tessedik Kincse Nyomait kutatták a szarvasi játékban
A játék kezdete előtt elsőként Roszik Zoltán, az alapítvány titkára köszöntötte a jelenlévőket. Elmondta, a demo nap egy hosszú folyamat végállomása, ami egy nyertes pályázatból megvalósuló élő, Szarvas belterületén működő játék elkészítése volt. Utóbbi ráadásul nem csupán a településre látogató turistáknak jelenthet jó élményeket, hiszen általa a lakosság tagjai is felidézhetnek olyan régi emlékeket, illetve szerezhetnek újakat, amikre eddig kevésbé figyeltek fel. Hozzátette, a projektbemutató esemény ennek egy átvezető játéka, amiben a résztvevők belekóstolhatnak a kalandtúra izgalmaiba.
A programot Hegedűs Éva indította el, aki a városi kalandtúra megvalósításában is nagy szerepet vállalt. Elmondta, a valódi pályát nyár végén adták át, és január végéig bárki kipróbálhatja azt ingyenesen, akár barátokkal, családdal, vagy intézménnyel. Keterében a demo napi játékhoz hasonlóan állomásokon kell végighaladni, így kiderítve azt, hogy létezett-e valójában a fent említett ereklye. Elárulta, a legenda szerint ugyanis az Evangélikus Ótemplom elkészítésekor, az 1780-as években úgy vélték, hogy azért építették meg azt alig két év alatt, mert kincset találtak az alapok ásásakor.