2020.08.27. 13:55
Korszerű közigazgatási központot hoztak létre Sarkadon
Egy mintegy 600 millió forintos beruházás eredményeként bővítették Sarkadon a járási hivatal épületét, így megszűnt a korábbi széttagoltság, a továbbiakban egy helyszínen, 21. századi körülmények között intézhetik ügyeiket a betérők. A fejlesztést csütörtökön adták át ünnepélyesen.
Fotó: LP6DMK2
Az állam pár éve vette meg a járási hivatal székhelyépületeként szolgáló Szent István tér 7. szám alatti ingatlannal szomszédos telket, ezzel nyílt lehetőség a beruházás megvalósítására. A 3500 négyzetméteres területen tavaly tavasszal indult és idén tavasszal ért véget a kivitelezés.
Megújult a meglévő, 700 négyzetméteres, korábban több ütemben fejlesztett épület is. Ezt egy folyosóval kötötték össze az 1300 négyzetméteres bővítménnyel, amelyben konferenciaterem, három tárgyaló, négy vizesblokk, teakonyha és lift kapott helyet a 21 iroda mellett.
A fejlesztés révén egy több mint 2000 négyzetméteres, korszerű közigazgatási centrum született. Így immár a Szent István tér 7. szám alatt működik a teljes járási hivatal, oda költözött a gyámhivatal, valamint a foglalkoztatási és az építésügyi osztály is. Az udvaron tizennégy parkolót alakítottak ki.
– Sarkad a határmentiségéből adódóan nemzetpolitikai, stratégiai fontosságú város, amely Trianon előtt az ország közepén helyezkedett el, az ország szívében lüktetett – mondta Takács Árpád megyei kormánymegbízott. Hangsúlyozta, a sarkadi járási hivatal a határon túli magyarság tekintetében rendkívül fontos, az elmúlt években több tízezer határon túli intézte az ügyeit Sarkadon.
Kiemelte, a beruházás révén megszűnik a hivatal korábbi széttagoltsága, 21. századi körülményeket teremtettek, ez is lényeges akkor, amikor szolgáltató, ügyfélbarát államról van szó. Hozzáfűzte, a munka fókuszában az ember áll: az az ember, aki az ügyeit intézi, akinek az ügyeit intézik.
Hangsúlyozta: a közigazgatásnak is van reagáló képessége, ezt is bizonyították a koronavírus-járvány idején. Úgy véli, a képesség megtartásában is rejlik egy-egy térség népességmegtartó képessége, ereje. Azzal zárta, hogy mindannyian egy fejlődő, gyarapodó Békés megyéért dolgoznak.
– A kiegyezés óta nem zajlott akkora reform a közigazgatásban, mint az elmúlt években – fogalmazott dr. György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára. Aláhúzta: a kialakított rendszer bizonyította, hogy megérte változtatni, hiszen gyorsan és hatékonyan dolgoznak, azonnali reagáló képességgel rendelkeznek. A sarkadi beruházásról azt mondta, hogy azzal a legoptimálisabb működési feltételeket tudták biztosítani.
Beszélt arról, hogy országszerte több mint 300 kormányablak működik, ezek jelentik a közvetlen találkozási pontot az állam és az emberek között. Annál pedig semmi sem lehet fontosabb, mint hogy az ügyfelek elégedetten távozzanak. Hangsúlyozta: a kormányhivatal társadalompolitikai célokért is dolgozik. A koronavírus-járvány idején példaértékű volt az a reagáló képesség, az a segítségnyújtás, amit felmutattak a felkészült, hozzáértő kollégák.
Fontos Sarkadon a járási hivatal
A sarkadi épület átadása különösen nagy öröm, a döntéshozók megértették, miért fontos ez a beruházás – mondta dr. Kovács József országgyűlési képviselő. Hozzátette, nagyot álmodtak akkor, amikor évekkel ezelőtt a közigazgatási rendszer átalakítása mellett határoztak, úgy véli, egyre színvonalasabb, alázatos munka zajlik a kormányhivatalokban, a járási hivatalokban.
A járási hivatal léte rendkívül fontos, hiszen a sarkadiaknak és a járásban élőknek nem kell távol utazniuk azért, hogy intézhessék ügyeiket. Ezt megtehetik helyben, mostantól egy helyen, magas színvonalon – fogalmazott dr. Mokán István, Sarkad polgármestere. A járási hivatal létrehozásával munkahelyeket őriztek meg, munkahelyeket teremtettek, ami ugyancsak lényeges.
Kitért arra, hogy Sarkadon a korábbi önkormányzati ciklusokban 1 milliárd forint értékben valósítottak meg fejlesztéseket. Az elmúlt öt évben viszont több mint 10 milliárd forintnyi fejlesztést indítottak el vagy valósítottak meg, amit közös sikerként értékelt.