Még járvány idején is elhárítják a hibákat a szolgáltatók

A szolgáltatók munkatársai a koronavírus-járvány ideje alatt is folyamatosan dolgoznak, és adott esetben lakáson belüli munkákat is végeznek: legyen szó hibaelhárításról, vagy internet-, tévé- és telefonbekötésről.

Licska Balázs

A Nemzeti Közműveknél ismertették, a jelenlegi járványhelyzetben milyen munkálatokat végeznek a szakembereik. Gázszolgáltatással kapcsolatban üzemzavar-elhárításról, műszaki hiba miatti kizárások kijavítását követő visszakapcsolásról, tartozás rendezését követő visszakapcsolásról, új bekapcsolásokról, valamint nem lakossági ügyfelek esetében tartozás miatti közterületen történő kizárásról lehet szó. Áramszolgáltatás terén mennek az olyan tervezett munkák, mint a karbantartások és a hálózatépítés, a kikapcsolt ügyfelek visszakapcsolása, a mérőellenőrzés, a mérőcsere, valamint ügyfél által kezdeményezett mérőhelyi munkálatok, amennyiben azok biztonságosak.

Ha szükséges, a veszélyhelyzet alatt a szolgáltatók szakemberei – a megfelelő higiéniai szabályok betartása mellett – akár lakáson belüli munkákat is elvégeznek /Illusztráció: Shutterstock/

A gáz- és áramszolgáltatónál kiemelték: az olyan lakások esetében, amelyekben az ügyfél hatóságilag elrendelt vagy önkéntes karantén alatt áll, semmilyen tervezett műszaki tevékenységet nem vállalnak. Ez alól csak az üzemzavar elhárítása képez kivételt, amit minden esetben teljes védőfelszerelésben végeznek.

Az internet-, tévé- és telefonszolgáltatók szakemberei is gyakran tevékenykednek lakásokban, főleg, ha bekötésekről van szó. A Magyar Telekomnál elmondták, a létesítéssel és hibaelhárítással foglalkozó kollégáik továbbra is dolgoznak.

Elmondták, a megnövekedett távmunka, az internetes és a tévés platformokon beinduló távoktatás átalakította a megszokott hálózati terhelést. Az elmúlt hetekben jelentős adatforgalom-növekedést tapasztaltak. Hangsúlyozták, nagy feladat hárul most az ügyfélszolgálatos, valamint a hálózatüzemeltetéssel és hibaelhárítással foglalkozó szakembereikre.

A szolgáltató arra kérte az ügyfeleket, csak indokolt esetben hívják ki a szerelőiket annak érdekében, hogy azokon a feladatokon dolgozhassanak, amelyek valóban szükségesek a szolgáltatásminőség fenntartásához. Kiemelték: ha a helyszínen a munkatársaik azt észlelik, az ügyfél vagy vele együtt élő hozzátartozó beteg – lázas, fekszik, felső légúti panaszai vannak –, akkor a létesítéssel, a hiba elhárításával kapcsolatos munka elhalasztható.

A szolgáltató felfüggesztette az órák leolvasását

A Nemzet Közműveknél felfüggesztették március 20-ától a fogyasztásmérők személyes, helyszíni leolvasását, mégpedig a koronavírus-járvány terjedésének csökkentése, valamint a munkatársaik és ügyfeleik egészségének védelme érdekében – árulták el a Békés Megyei Hírlap kérdésére a szolgáltatónál.

Elmondták: az NKM Áramhálózati Kft. és az NKM Észak-Dél Földgázhálózati Zrt. területén lévő felhasználási helyeken a hálózati elosztó társaságok külső partnere, a DL Kft. kezdi el az éves elszámoláshoz szükséges mérőállások begyűjtését. Azokat az ügyfeleiket keresik meg a megbízott DL Kft. munkatársai, akik következő leolvasásának várható időpontja április 1-je után esedékes.

A DL Kft. munkatársai kizárólag a mérő adatait kérik, semmilyen ki- és befizetéssel járó tevékenységet nem végeznek. Azon ügyfeleik részére, akiket telefonon vagy e-mail üzenetben nem érnek el, az éves elszámoló számla becslés alapján készül el – közölték a Nemzeti Közműveknél.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában