Galériával

2020.03.23. 14:04

Rohamos tempóban épül a Tisza-híd az M44-esnél

A Magyar Építők honlapjára hétfőn kerültek fel azok a képek, amelyek bizonyítják, hogy a 2019 első felében elkezdődött kivitelezés az M44-es legújabb szakaszán gyors tempóban halad.

N. T.

Fotó: KISPETER ZOLTAN

– 2019 első felében kezdődtek meg a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében az M44-es legújabb szakaszán, a Nagykőröst Békéscsabával összekötő Lakitelek-Tiszakürt szakaszon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában egy 556 méter hosszú új Tisza-híd is épül, amely az Uvaterv Zrt. tervei alapján az A-Híd Zrt. kivitelezében valósul meg – olvasható a Magyar Építők honlapján.

A Tisza-híd kivitelezése mellett a projektben egy keretműtárgy megépítése is az A-Híd feladatát képezi. Az ehhez és a Tisza-hídhoz kapcsolódó munkálatokat az előzetes tervek szerint 2021 júliusában fejezik majd be.

A mederhír háromnyílású hídként jön létre, legnagyobb szabadnyílása 152 méter lesz. A párhuzamos övű vasbeton pályalemezzel ellátott, két zárt acélszekrénnyel rendelkező merevítőtartó a külső oldalánál tartókábelekkel lesz felfüggesztve a fél ellipszis alakú vasbeton pilonokra.

/Fotó: A-Híd Zrt./

A projektben megépülő ártéri hidak felszerkezete, üzemben előregyártott feszített vasbeton hídgerendákkal együtt dolgozó helyszíni vasbetonlemez lesz. A két ártéri hídhoz összesen 127 darab hídgerenda készül.

Ezek a munkálatok még az idén megvalósulnak

Jelenleg a munkaterületen folyamatos a munkagépek és szállítójárművek forgalma. Mindkét parton több autódaru működik egyszerre, hamarosan pedig a pilonépítés kiszolgálására egy-egy 60 méter magas toronydarut állítanak fel. A munkák összehangolásánál figyelembe kell venni továbbá a fővállalkozó útépítési munkáit is.

Mind a mederhíd, mind pedig az ártéri hidak esetében az alépítményi munkák folynak. A hídfők kivételével nyolc támasznál elkészültek a cölöpösszefogó gerendák, illetve a bal parti mederpillérnél a felmenő fal is. Az óriási méretek miatt több esetben 24 órás betonozásra volt és lesz is szükség. Mindezek mellet épül a bal parti mederhíd 6-7-8-9 támasznak 16 darab pilléroszlopa is.

A két hídfő esetében lezajlott az altalaj konszolidáció I. üteme. A cölöpözési munkák itt – a konszolidáció II. ütemének függvényében – várhatóan a nyár elején kezdődnek. Az ütemterv szerint a bal parton idén mind a hét támasz elkészül, beemelik az előregyártott vasbeton hídgerendákat, és megépül a pályalemez is.

Elkezdődött a kertműtárgy építése is

A mederhíd acélszerkezetének gyártását és helyszíni kivitelezését a Hódút Kft végzi. 2019 szeptemberében megkezdődött a szerelőtér kialakítása, a jobb és bal parti indítójárom építése, és még ebben az évben megérkeztek az első hídelemek is a munkaterületre.

Az összeszerelési munkák a lakiteleki és a tiszakürti oldalon is megkezdődtek, ezzel párhuzamosan történik a további acélelemek kiszállítása. Az első elem előremozgatását a jobb parton végezték január végén, majd a bal parton február elején. Az év első felében két csőcölöp járom is épül a mederben.

A Tisza-híd mellett megkezdődött az árvízvédelmi töltésen kívülre tervezett keretműtárgy építése is, amelynél jelenleg jelenleg az altalaj konszolidáció zajlik folyamatos süllyedésmérés mellett. Megfelelő mérési eredmények után folytatódik a műtárgy építése.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában