GYOMAENDRŐD

2019.10.07. 17:14

Állati jól összehozták a hetet az iskolások

Szeptember 30. és október 4. között egy „állati jó” hetet tölthettek el a Kis Bálint Általános Iskola diákjai, akik az állatok világnapjához kapcsolódóan projekthetet szerveztek. A programok között szerepelt többek között gyűjtés a helyi befogott kóbor ebeket számára, a gyerekek faliújságot készítettek kedvenceikről, melyre volt, aki kecske vagy éppen egy baromfi fotóját tette ki, felhívva a figyelmet arra, hogy nem csak a kutyák és macskák érdemlik meg a tisztességes bánásmódot.

B. A.

Az egy hét alatt közel 25 hatalmas zsák kutyatáp, konzervek, egyéb finomságok és jó pár játék gyűlt össze Az állati jó hét elnevezésű kampánynak köszönhetően, melyben az iskola mintegy 350 diákja, az alsó és felső tagozatosok is részt vettek.

– Jó volt ez a hét, én is hoztam a kutyáknak tápot. Nekem egy magyar vizsla és redford shirt terrier keverék kutyám van otthon, az én feladatom etetni, itatni és sétáltatni. Az ő fotója is felkerült a faliújságra – árulta el Bajkán János, 7. b osztályos tanuló.

Dinya Lívia, az intézmény pedagógusa elmondta, hetedikes osztályával a tavalyi évben látogattak ki először a helyi gyepmesteri telepre, ahol a Kutyajólét – Gyomaendrőd Kutyáiért Állatvédő Egyesülettel (GYKÁE) karöltve megsétáltatták az ott elhelyezett ebeket. A tavalyi évzáró alkalmával pedig az osztály úgy döntött, nem virágot vesznek osztályfőnöküknek, hanem az arra szánt pénzt kutyaeledelekre fordítják, melyet ki is juttattak a telepre.

– Látva a gyerekek lelkesedését, ezt a tevékenységet továbbfejlesztve a diákönkormányzattal arra gondoltunk, egy egész hetet szentelünk annak, hogy a felelős állattartásra felhívjuk a figyelmet. Hiszen elég, ha csak az utcán kóborló ebeket mennyiségét megnézzük, láthatjuk, hogy e téren van még feladat – mondta Dinya Lívia, a Kis Bálint Általános Iskola pedagógusa. Hozzátette, legtöbben a kutyáik és macskáik fotóját, történetét osztották meg a többiekkel, de a gyerekek közt sokan más, ház körüli állatok gondozásában is részt veszne. A felelős állattartást pedig mindig szem előtt kell tartani, legyen valakinek hörcsöge, lova vagy éppen kecskéje.

A felsősök osztálytermeiben a faliújságokat ellepték a gyerekek házi kedvencei, az alsó tagozatosok pedig üveges vitrinbe gyűjtötték össze kedvenc meséik állatfiguráit, emellett az aulákban kihelyezett paravánokon az örökbefogadásra váró kutyák fotóit is megtekinthették a gyerekek. Mindkét tábor izgalmas játékok, totók során gazdagíthatta az állatvilággal kapcsolatos ismereteit. Ezek közé tartozott az a feladat is, mikor képek alapján a gyerekeknek meg kellett tippelni, hogy a képeken vajon melyik pedagógus háziállata szerepelhet.

Összességében a programok annyira jól sikerültek, hogy az iskola egyik újabb osztálya határozta el, hogy a közeljövőben meglátogatják a gyepmesteri telepre bekerült, gazdára váró ebeket, melyet a közelmúltban létrehozott Kutyajólét – GYKÁE tagjai is örömmel üdvözöltek.

– Elsősorban a gyepmesteri telepre bekerült kutyák gazdásítására vállalkoztunk, de a fő célkitűzésünk az, hogy itt helyben elérjük, hogy csökkenjen a kitett állatok száma. Egy ilyen kezdeményezés kiváló lehetőség arra, hogy a gyermekekben tudatosuljon, hogyan is illik megfelelően bánni az állatokkal – hangsúlyozták egybehangzóan az egyesület tagjai.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában