Gazdaság

2012.06.13. 18:00

Tizenöt év múlva is csak autóút lenne az M44

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium következő 15 évre szóló tervezetében az M44-es Békéscsaba és Kecskemét között új építésű autóútként szerepel.

Ny. L.

Dankó Béla fideszes országgyűlési képviselő, Kondoros polgármestere elmondta, azon dolgoznak, azért lobbiznak, hogy a Kondoros—Tiszakürt szakaszon másfél év múlva elkezdhessék a kivitelezést. Ehhez az kell, hogy legyen pénz a még szükséges kisajátításokra, régészeti feltárásokra, mely a szocialisták nyilatkozataival ellentétben korábban nem történt meg egészében.

— A PPP-konstrukciót a jelenlegi kormány elvetette, az nem is lenne üdvözítő, ha a magántőke megépítené a gyorsforgalmi utat, aztán az állam ennek a sokszorosát fizetné ki — magyarázta Dankó Béla. — Az uniós pénzek zömét kisöpörte az előző kormány, így a 2013-ban megnyíló alapokból 2014-ben igyekszünk forrást biztosítani a Kondoros—Tiszakürt szakasz kivitelezésére.

A képviselő kifejtette, a másik két szakasznál, a Kondoros és Békéscsaba valamint a Tiszakürt és Kecskemét közöttinél előkészítettségről nem beszélhetünk, tehát ezeknél a 15 éves ciklus végefelé épülhet meg az autóút, melyet 2x2 sávosra terveznek. A Tiszakürt—Kecskemét szakasznál felmerült, hogy a majdan Szolnok és az M5-ös közötti szakaszt is magában foglaló új autópályába csatlakozna be Tiszakürttől az M44-es. A Kondoros és Tiszakürt közötti 2x2 sávos autóút a települések elkerülését is megoldaná.

Varga Zoltán MSZP-s országgyűlési képviselő kiemelte, amikor a szocialisták kormányon voltak, a megyei képviselők módosító indítványára 3 milliárd forintot különítettek el a Kondoros és Tiszakürt közötti szakaszon a kisajátításra és a régészeti feltárásra. A fideszes kormány ennek a pénznek a túlnyomó részét visszavonta, tehát rajtuk múlott, hogy félbeszakadtak az előkészületek. Holott Orbán Viktor megígérte, az M44-es megépítését kiemelten kezeli a kormány.

— A kivitelezés forrásait meg kell keresni, figyelemmel kísérem a költségvetési vitában, hogy a Fidesz mennyire tartja be az ígéreteit a szükséges pénzek biztosításánál — hangsúlyozta Varga Zoltán.

Dobókői György, a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelőségének igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az építési engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság még 2008-ban kiadta, 2009-ben pedig jogerőre emelkedett. További részleteket a Békés Megyei Hírlap június 14-ei számában olvashat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!