Autó-motor

2005.02.21. 14:55

Az új Citroën-dizájn jeles képviselője, a C4

Az új Citroën C4 első látásra is hozza azokat az újdonságokat, amelyeket a márka élvonalbeli dizájnereitől elvárhatunk. Teszteltük is: további vizsgálódásunk során pedig újabb látható és nem látható innovatív megoldásokkal, meglepetésekkel szolgált...

BEOL

Leghangsúlyosabb külső jellemzőjét a különleges lámpák és a hűtőmaszk adják. A C4 mindkét változata határozott, egyéni stílust képvisel: míg az ötajtós változatnál a lekerekített formák, a kupé esetében az élesebb vonalak dominálnak. Elöl-hátul elkeskenyedő vonalvezetésű karosszériája kiváló aerodinamikai tulajdonságokat biztosít a C4-nek. Tervezésekor – a Citroën hagyományainak megfelelően – a mérnökök különös gondot fordítottak a kiváló aerodinamikai tulajdonságokra. Ennek köszönhetően mindkét modell kategóriájában rekordnak számító 0,28-as légellenállási együtthatóval rendelkezik, ami alacsonyabb fogyasztást és alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást eredményez.

Az autó egyébként rendkívül stabil, a kipróbált 1.6-os,

Motorok a C4-ben

A modellhez már bevezetésétől kezdve motortípusok széles választékát kínálja a Citroën: öt benzinmotorral szerelt változatot 1.4i 16V-től 2.0i 16V-ig, 90 LE-től 180 LE-ig terjedő teljesítménnyel, valamint három legújabb generációs HDi dízelmotoros változatot, melyek teljesítménye 92 LE-től 138 LE-ig terjed. A motorok többsége már most megfelel az Euro IV. környezetvédelmi normának, ráadásul a C4-essel a Citroën a részecskeszűrővel felszerelt modellek kínálatát is bővíti. Ez az egész világon már közel 150.000 Citroën modellen megtalálható technológia környezetvédelmi szempontból is növeli a HDi motorok előnyös tulajdonságainak számát. A Citroën – filozófiájának megfelelően - a C4-essel ismét vonzó és újító szellemű modellt kínál ügyfeleinek. A C4 öt- illetve háromajtós változatának eltérő kialakításával a Márka folytatja az alsókategóriában már megkezdett stratégiáját, ahol három erősen különböző stílusú, egymást kiegészítő modellel (C3, C3 Pluriel és C2), kíván megfelelni a vásárlók sokrétű, egymástól markánsan különböző igényeinek.

110 lóerős motor beszédesen teljesít. Figyelemre méltó a (rendkívül kis sugarú) fordulékonysága, feszes, sportos felfüggesztései.

Ennek tesztelésekor igen jól jön az ülések éles kanyarokhoz igazított kiváló oldaltámasztása. Mind az öt- mind pedig a háromajtós változat igen tágas belső teret kínál utasainak. Belső stílusa modern, legmagkapóbb talán a rögzített központtal szerelt kormány, amely a legfontosabb szabályozási funkciókat (sebességkorlátozó és tempomat), valamint kényelmi berendezéseket (audiorendszer, telefon) összpontosítja egy helyre. A kormányon található rögzített rész lehetővé teszi a vezető testfelépítéséhez tökéletesen illeszkedő légzsák beszerelését. A műszerfal közepén érdekes, áttetsző kijelzőt találunk, amelynek fénye a kinti viszonyokhoz automatikusan és tökéletesen idomul. Újabb meglepetés: a szellőzőrendszer 10 saját illattal felszerelt. A külső visszapillantók zászló formájúak, sportosabbak, de ezáltal lényegesen kevesebb zaj szűrődik be az utastérbe is. Úgyszintén az akusztikai komfortban játszik jelentős szerepet az oldalsó ablakok réteges kialakítása.

Néhány érdekes extra: a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés autópályán vagy autóúton való közlekedés során jelzi, ha a gépkocsi átlépte akár a terelő- akár a záróvonalat anélkül, hogy indexelt volna. Ha a vezető véletlenül nem figyel, az ülésébe szerelt vibráló elem jelzi a vonal átlépését, a megfelelő oldalon. Az irányítható fényszórók előre is és a fordulás ívének irányába is világítanak. A C4 további két, kategóriájában kevésbé jellemző felszerelést kínál, a sebességkorlátozó berendezést és az alacsony abroncsnyomás jelzőt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!