Hírek

2005.05.14. 09:00

A Michelinnek nincs szüksége a Ferrarira

M. K.

Gumiháború. Lassan elkönyvelt tény, hogy a Ferrari a gumik miatt lesz képtelen megvédeni bajnoki címét. Ám váltásra nincs lehetőség. A Bridgestone teljesen elbaltázta az új gumikat, amiknek az idei szabály értelmében ki kell bírnia egy teljes versenytávot. Egy: a japán gumi nem melegszik fel eléggé az időmérő edzés egy körére, azért Schumiék rendre hátulról indulnak. Kettő: mint Barcelonában újból bebizonyosodott, nem bírják végig a 300 kilométeres távot. Montezemolo elnök már kritikát is gyakorolt az eleddig egekbe magasztalt japán partner fölött, akik nem tehetnek mást, mint kérik sűrűn a bocsánatot és dolgoznak tovább. Miközben, persze, már olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy a (francia) Jean Todt és a (francia) Michelin esetleg szívesen összeszűrné a levet, azaz gumimárkát váltana a Ferrari. Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója azonban lapunknak személyesen cáfolta a hírt: – Őszintén megmondom, nincs szükségünk a Ferrarira. Jelen pillanatban úgy áll a helyzet, hogy egyelőre nagyobb  dicsőség és reklámérték győzni a Ferrari ellenében, mint velük. A Ferrari- sikerek ugyanis csakis őróluk szólnak, senki másról.
A dolog pikantériája, hogy a Michelin a Forma–1-ben épp a Ferrarival érte el első sikereit, miután Enzo Ferrari 1978-ban leszerződött a franciákkal, 1979-ben már világbajnokok is lettek.
Az olaszok tényleg mindent megpróbálnak. A másik fontos partnerük, a Shell például a jövő heti Monacói Nagydíjra egy teljesen új benzinkeverékkel látja el őket, amit „sivatagi benzinnek” hívnak: a városállam utcái szűkek, a kocsik sokkal szorosabban mennek egymás mögött, ami csökkenti a motorba jutó levegőt, ezért az sokkal magasabb hőfokon dolgozik, ám a benzin tulajdonságai mégis robbanékonnyá teszik a motort. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!