Boltban és online is

2020.11.27. 06:55

Pörögnek az akciók: fekete péntekre ébredtünk

Idén is meghirdették a Black Friday-t, azaz a „Fekete Péntek” nevet viselő vásárlási akciót. Az amerikai gyökerű, kihagyhatatlan ajánlatokkal kecsegetető kezdeményezés ma már a világ minden táján népszerű. Megyénkben is bevett forma, hogy novemberben jelentős kedvezményeket kínálnak a kereskedők.

Nagy Szilvia

Illusztráció Készülődés a Mikulásra, a közelgő karácsonyra, vásárlás a Black Friday leárazási akciónapot kihasználva Fotó: Fehér Gábor FG Fejér Megyei Hírlap

Forrás: Fehér Gábor/MW

Fotó: Fehér Gábor

A Black Friday a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelenti és újabban nem csak egyetlen napig, hanem szinte egész hónapban tart. Így kínálja akcióit a MediaMarkt békéscsabai üzlete is, ahol Gyökös Attila igazgató egyenesen „Black Novemberről” beszélt.

– A járvány és a nyitvatartási korlátozások ellenére a forgalom túlnőtte a tavalyit

– osztotta meg tapasztalatait a békéscsabai áruház vezetője. Hozzátette, a legnépszerűbb termékek igazodnak a különös helyzethez, az otthon töltött idő növekedésével az emberek elsősorban a számítástechnikai eszközöket, televíziókat keresik, a felújítási munkák miatt pedig a háztartási nagygépek is kelendőek. Elárulta, az üzletbe egy-egy akciós napon háromszor, négyszer többen térnek be, célirányosan az akciós árukat keresik.

– Békéscsabán ilyenkor 6-8 ezer ember is nézelődik, a vásárlások száma pedig 50 százalékkal is megnő, ami megfelel az ünnepek előtti szezonnak – tette hozzá Gyökös Attila.

A futárszolgálatok is több árut szállítanak ki, de egyelőre nincs olyan jelentős forgalomnövekedés, mint 2019-ben /Fotó: Imre György/

A fentiek ellenére itthon elsősorban az online forgalomra jellemzők a leárazások, ezért a csomagszállítóktól is érdeklődtünk, megnőtt-e a kézbesítések száma. Kukely János, a Sprinter Futárszolgálat megyei vezetője elmondta, érzékelik, hogy több a kiszállítás, de

idén nincs az a „bumm”, mint tavaly.

– Általában ilyenkor 40-50 százalékkal is nő a forgalom, most ez az arány csekélyebb – emelte ki. Hozzátette, eddig csupán két „extra” napjuk volt, az emberek óvatosabbak.

Ezt erősítette meg Czibula Zoltán is. Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület igazgatója szerint a reklámok felkeltik az emberek érdeklődését, de a járvány miatt gyengébb a vásárlóerő, a megyeiek inkább tartalékot képeznek.

Nem árt résen lenni, ha az interneten rendelünk

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményében hangsúlyozta, a „Black Friday” alatt is érdemes a vevőknek a jogaikról, panaszkezelési lehetőségeikről és a kiszemelt online kereskedés megbízhatóságáról tájékozódni. Megrendelés előtt célszerű összehasonlítani az árakat, mert előfordulhat, hogy az akciósként hirdetett termék máshol olcsóbb.

Azt tanácsolják, hogy a weboldalakon szereplő információkat mentsük el képernyőképként arra az esetre, ha utóbb gond merülne fel. Ha a panaszt a webáruházzal nem sikerül rendezni, az érintettek első körben a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatnak. A jogsértésen ért e-kereskedőkről a www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu oldalon lehet tájékozódni.

Kapcsolódó cikk:

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában