FÜZESGYARMAT/LONDON

2018.12.27. 21:10

Telefonon hívta Londonba dolgozni a Cartoon Network

Miért olyan izgalmas nekünk, Békés megyeieknek a Macskafogó 2. és a háromszoros Emmy-díjas, valamint kétszeres Tony-díjas brit–amerikai televíziós animációs filmsorozat, a Gumball csodálatos világa? Többek között azért, mert mindkét alkotásban közreműködött egy füzesgyarmati származású animációs szakember, Weigert Miklós. A jelenleg Londonban élő, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem animáció szakán végzett szabadúszó művészt a kezdetekről és a költözésről is kérdeztük.

Nagy-Laczkó Viktória

– Sikeres egy évtizedet dolgozott Magyarországon, mielőtt Angliába ment. Ez idő alatt kétszer nyerte el arculattervével a Kamera Hungária-díjat, együtt dolgozott Frei Tamással a 8 nap a Föld körül Frei Tamással című műsorán, valamint részt vett a Macskafogó 2. alkotásában. Miért döntött a lakóhelyváltás mellett?

– A 2008-as gazdasági válság keményen érintett mindenkit, az egyik legnagyobb ütést az olyan „luxusszakmák” kapták, mint például az animáció. Munka akadt, de rosszul fizettek, a kifizetések vagy csúsztak, vagy sok esetben meg sem történtek. Már a bútoraimat árultam, amikor egy nap csörgött a telefon, forgatókönyvrajzolói állást ajánlottak a Cartoon Networknél. Mire letettem a telefont, már be voltam csomagolva.

– Már akkor úgy gondolta, hogy hosszú ideig a szigetországban marad?

– Nem, eredetileg két hónapnyi munkáról volt szó, de most már lassan tíz éve élek itt. Forgatókönyv-rajzolóként, tervezőként, művészeti vezetőként és újabban rendezőként dolgozom különböző sorozatokon és filmeken. Jelenleg a Disney EMEA számára készítünk egy 52 részes sorozatot, amit jövő tavasszal mutatnak be, a címe 101 Dalmatian Street.

Weigert Miklóssal az alkotásaiból álló kiállítás megnyitóján találkoztunk /Fotó: Pozojevich Miklós/

– Visszatérve az ikonikussá vált Macskafogó folytatásához, a Macskafogó 2.-höz. Milyen feladata volt konkrétan, és hogyan került a stábba?

– Valamikor az egyetemi évek elején Csákovics Lajos barátom – aki legutóbb az Oscar-díj esélyes Ruben Brandt, a gyűjtő című animációs filmvezető animátora volt – mutatott be Ternovszky Bélának, aki megpróbált karakteranimátort faragni belőlem. Az pont nem sikerült, de mint kiderült, jó szemem van a színekhez és formákhoz, így évekig dolgoztunk együtt reklámfilmeken és filmterveken. Az egyik ilyen terv a Macskafogó 2. volt, aminek látványtervezője voltam, a hátterekért, a színekért és néhány akciójelenetért feleltem. Aztán egy nap leültettek egy mikrofon elé, hogy legyek egérkatona. Most már tudom, hogy nemcsak karakteranimátor nem leszek, de szinkronszínész sem.

– Már gyermekként is a rajzfilmezés érdekelte?

– Rengeteg képregényt rajzoltam gyerekként. Egy nap anyum és egy vendég benyitott a nappaliba, ahol rajzoltam, és megjegyezték: „lehet, ha megnő, rajzfilmes lesz”. Addig a pillanatig eszembe sem jutott, hogy olyat is lehet.

– Hogyan kezdődött a karriere? Mikor jött el az a pillanat, amikor tudta, hogy ebből a szakmából fog megélni?

– Valamikor hetedik osztály környéken elkezdtem karikatúrákat rajzolni, először viccből, aztán száz forintért. Az volt az a pillanat, amikor rájöttem, hogy ebből lehet csokit venni.

A korai munkái is feltűnnek

Weigert Miklós munkáit a szülővárosában élők is megismerhetik egy kiállításon, mely a Kovácsné Czeglédi Mária Tünde által vezetett Füzesgyarmati Család és Karrierpont támogatásával valósult meg. A közösségi központban berendezett, februárig látogatható tárlaton a storyboardrajzoló mintegy hatvan alkotása kapott helyett, köztük a városban töltött időszakban készített korai grafikái és festett munkássága, valamint a késői képei is. A december 16-ai megnyitón a rajzokon túl a Macskafogó 2.-t is megtekinthették az érdeklődők.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában