Fejlesztés

2024.06.18. 11:05

M44-es: megvan kik tervezik az országhatárig tartó szakaszt

Az UTIBER Kft. és a RODEN Mérnöki Iroda Kft. társulása nyerte az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és a méhkeréki erdélyi határ közötti útvonalának megtervezésére kiírt közbeszerzési eljárást, mintegy 43 kilométernyi utat fognak megtervezni – írta a magyarepitok.hu a konzorciumvezető UTIBER Facebook-oldalán megjelent tájékoztatás alapján. Mindezt alátámasztja az online közbeszerzési tájékoztatóban közzétett, az ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum is, miszerint nettó 5,084 milliárd forint értékben fog dolgozni a két cég.

Papp Gábor

Fotó: MW-illusztráció

Ennek során az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre 43 kilométer hosszú, négysávos gyorsforgalmi út. A magyarepitok.hu kiemelte, a tervezők feladata a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése mint ahogy arról korábban is írtunk. A tervezést követően kerülhet majd sor a kivitelező kiválasztására új közbeszerzési eljárásban.

M44-es a határig: számos része lesz a fejlesztésnek

Az Építési és Közlekedési Minisztérium projektjében Méhkerék település térségében külön elkészül egy különszintű csomópont dokumentációja. Sarkad és Doboz között egy új mérnökségi telepet terveznek, illetve Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyeinek bővítésére is felkészülnek.

Mindemellett az alábbiak részei még a nagyszabású fejlesztésnek:

  • egy legalább 40 m támaszközű Kettős-Körös híd Doboz térségében,
  • két települést elkerülő út,
  • összesen öt különszintű csomópont,
  • két vasúti felüljáró,
  • egy-egy egyszerű pihenő és tengelysúlymérő állomás.
    A kiírás külön jelzi, hogy Sarkad ipari parkjának egy, a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába. Hangsúlyozzák még: a gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött, a 42153-as utat keresztezve a Natura2000-es területeket és ökológiai folyósókat elkerülve érkezne meg a magyar-román határszakaszhoz. A határátkelőt pedig Románia területén alakítják ki.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!