2024.05.28. 09:08
Az M44-es zárószakasza már elérte a 60 százalékos készültséget
Elérte a 60 százalékos készültséget a Békéscsabát bekötő gyorsforgalmi út, az M44-es legnyugatibb, zárószakasza, amely a Hódút Építő generálkivitelezésében valósul meg – írja a magyarepitok.hu. Az útpálya 75 százaléka már legalább egy rétegnyi aszfalt burkolattal rendelkezik az M44-es gyorsforgalmi Kecskemét-Szentkirály szakaszán. 2025 februárjára tervezik a műszaki átadást.
A Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében az M44-es legnyugatibb szakasza épül ki: a nemrég átadott Lakitelek-Szentkirály szakaszhoz kapcsolódva egészen az M5-ös autópályáig. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában 32,2 kilométeres négysávos jön létre új nyomvonalon, összesen 14 műtárggyal.
![M44, zárószakasz, beruházás, gyorsforgalmi](https://cdn.beol.hu/2024/05/a9eN9vcZj-1i-XPaMumysosc_LExk47PzZw8pMtyCuQ/fit/1200/676/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzAwZWJhNzFhODcwYjRmYTRiM2RhZDcyMGUxMmNjMzg4.jpg)
M44-es zárószakasz: jövő februárban zárul a műszaki átadás
A lap információi szerint a 2024 év eleji időjárás kedvezett a kivitelezési munkáknak, ezért februárban már el tudták kezdeni a földmunkákat az M44-es szóban forgó szakaszán. A tavaly elkészült aszfalt alaprétegre februárban már a kötőréteg beépítése is elindult, március második felében pedig a Ckt burkolatalap építése is megkezdődött.
Pál József projektvezető-helyettes arról is beszámolt a szakportálnak, hogy a szakaszon épülő 14 műtárgy mindegyikén elkészült a pályalemez. „A vasúti műtárgyon a szigetelést védő öntött aszfalt készítése befejeződött, a műtárgy alatti rézsű burkolása és tereprendezése is készen van” – mondta a Budapest-Szeged vasútvonal felett átívelő híd állásáról a szakember.
Hidak is épültek
Külön kitért az M44-esen a 441-es főút, illetve a 4614-es út keresztezéséhez épült két hídra. Eszerint a két műtárgy rész-műszaki átadása április végén megkezdődött, a legkésőbb júniusi végén várható ideiglenes forgalomba helyezésük után a közúti forgalom is használhatja majd ezeket. „Ekkor fog megkezdődni az alatta lévő főpályaszakasz összekötése” – derült ki szavaiból.
![](https://cdn.beol.hu/2024/05/9dJ0m7xFx6ZyigAoej5pUeghT3qDFrVQNJ4sBXzqZO4/fit/1200/800/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzgzOGJiYjgzYmNlNzQ4ZmViYmZiZGMyZjAwN2ZjZTk0.jpg)
Mindezeken túl a szakaszon épül egy egyszerű pihenőpár is, amelynek világítása az M44-es szomszédos szakaszán átadott Mosonyi László-pihenőhelyhez hasonlóan energiatakarékos dinamikus világítás lesz. A pihenőt 10 darab gépkocsibeálló napelemmel látják el, amelyek biztosítják az objektum nappali áramszükségletét.
Pál József elmondta, a bal oldali pihenő burkolata a kötőréteg szintjéig elkészült, a WC-épület kivitelezése is ütemterv szerint halad. „A jobb oldali pihenő jelenleg a szegélyépítés fázisában tart, júniusban elkezdődik a burkolatépítés és a térburkolat készítése is” – tette hozzá.
Zárásként úgy összegzett, a teljes szakasz 3/4-e már legalább 1 réteg aszfalt burkolattal rendelkezik, a projekt készültsége 60 százalékos. „Vállalkozási szerződés szerint a projekt műszaki átadása 2025 februárban zárul, a kivitelezés jelenleg az ütemterv szerint halad” – hangsúlyozta a projektvezető-helyettes.
![](https://cdn.beol.hu/2024/05/Ow1QsxKvSFYovaD4FhkX6-klxE4tYUGevQgH2uL0Uzc/fit/1200/800/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzliOTBkOTJkMWZhMjQ1OWJiYTFjNzU0NDg0NDI0MmIx.jpg)