Vedd a hazait! / Védd a hazait!

2021.02.10. 17:27

A gyulai cég is népszerűsíti a hazai termékeket

Idén is folytatódik a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” elnevezésű akciósorozat – jelentették be az akcióval kapcsolatos szerdai sajtótájékoztatón. A számos kedvező visszajelzést hozó programban a Békés megyei Gyulahús Kft. is fontos szerepet vállalt.

Papp Gábor

– Tavaly a lehető leggyorsabban, március végén már reagáltunk a kialakult járványhelyzetre. A #veddaahazait kampány a Facebookon indult el, ahol bárki a profilkép beállításával virtuálisan is kifejezhette, hogy egyetért a kezdeményezéssel, és szívesen vásárol magyar termékeket – fogalmazott Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a szerdai délelőtti sajtótájékoztatón.

Mint hangsúlyozta,

a kialakult helyzet megmutatta, hogy az élet minden területén fontos az összefogás, aminek bizonyítéka a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció sikere is.

– A pandémia magyarországi megjelenése után a Magyar Termék Nonprofit Kft. által szinte azonnal elindított mozgalom nagyon sok támogatóra talált a gyártók, kereskedők és fogyasztók körében is, ennek köszönhetően korábban sohasem tapasztalt összefogásból valósulhatott meg a #veddaahazait kampánya. A járvány ugyan még itt van velünk, de a gyártó cégek összefogásának ereje sem csökkent, így mostantól újabb tévékampánnyal népszerűsíthetjük, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!” – tette hozzá Benedek Eszter. Mint megtudtuk, idén emellett is még több kampányt terveznek.

A Gyulahús Kft. a gyártási biztonságot és az átláthatóságot is igyekszik még hangsúlyosabban megmutatni /Fotók: Imre György/

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint az elhúzódó járvány hatása jól látszik az élelmiszerboltok forgalmában is. Mivel a vendéglátóhelyek többsége zárva tart, az embereknek másként kell megoldani az étkezésüket. Tartósan nőtt a főzéshez szükséges termékek, valamint az otthoni és munkahelyi kisétkezésekhez vásárolt áruk bolti forgalma. A szakember hangsúlyozta, nagyon felértékelődött, hogy az élelmiszer honnan származik, ahogy az is, hogy rugalmas és gyors ellátási láncok működjenek.

Tamáskovitsné Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere elmondta, hogy a járvány csaknem egy évének hatása kimutatható a húsáruk fogyasztásának változásában. Kiemelte, egyértelmű tendencia például a szeletelt termékek népszerűségének növekedése.

– Ezt látva a Gyulahús tavaly már végre is hajtott egy olyan beruházást, amivel ezt a kapacitását növelte – folytatta a gondolatot.

– A járvány gazdasági és életmódbeli hatásainak tudható be az is, hogy az ismert, megbízható márkák magasabb minőségű termékei, valamint az olcsó húsáruk forgalma nőtt, szemben a kettő között lévő termékekkel.

A Gyulahús szakembere szerint a pandémia rámutatott arra is, hogy a termékek mögött emberek állnak, akikben bízhatnak a vásárlók, hiszen a magyar cégek működése számukra jobban tetten érhető, nyomon követhető az alapanyagtól a készáruig. A járvány kitörése óta ezt a gyártási biztonságot, átláthatóságot igyekszik még hangsúlyosabban megmutatni a Gyulahús a vásárlóknak.

Fontos a nyomonkövethetőség

Tamáskovitsné Gila Éva elmondta, megfigyelhető egy átalakulás a fogyasztási szokásokban. Van egy réteg, amelynek figyelme a jó alapanyagból készült, minőségibb magyar termékek felé fordult, ennek is köszönhető a minőségi magyar márkák erősödése.

– A nehezebb helyzetbe került fogyasztók pedig kényszerből például a saját márkás és olcsóbb termékeket preferálják – tette hozzá a Gyulahús Kft. marketing menedzsere. Megerősítette, a Gyulahúsnál is komplett minőségbiztosítási háttér működik. Az első perctől nyomon követhető valamennyi termék, ami különösen fontosnak számított az elmúlt hónapokban, amikor a biztonság kérdése még fontosabbá vált a vásárlók számára. Ezeknek a folyamatoknak az eredménye, hogy az importcikkek vesztettek népszerűségükből és a hiteles, hazai termékek javítottak pozícióikon.

Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője és Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója ugyancsak megosztotta tapasztalatait az érdeklődőkkel a sajtótájékoztatón. A kampány résztvevője a Szarvasi Mozarella Kft. is.

 

Ezek is érdekelhetik