gyulahús / galériával

2020.06.10. 17:38

Keresettebbé válhat a hazai élelmiszer

A koronavírus miatt kialakult helyzet bebizonyította, hogy a magyar feldolgozó- és élelmiszeripar a hazai belső piacokat folyamatosan, biztonsággal, kiszámítható módon és jó minőségben el képes látni – fogalmazott Budai Gyula a Gyulahús Kft.-nél tartott szerdai üzemlátogatásán. A Külgazdasági és Külügyminisztérium külső piacok fejlesztéséért és koordinálásáért felelős miniszteri biztosa a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kezdeményezés részeként látogatott el a fürdővárosba, illetve megyébe.

Papp Gábor

Budai Gyula kiemelte, a gyulai húsipar 2012-es, 2013-as megmentése és újraindulása óta szoros stratégiai együttműködésben dolgoznak az önkormányzattal.

– A kormány akkoriban mentőövet nyújtott több hazai cégnek, a gyulai városvezetés pedig jó döntést hozott, hogy 100 százalékos tulajdonosa lett az új húsipari társaságnak, a Gyulahúsnak – szólt az előzményekről Budai Gyula, aki dr. Kovács József országgyűlési képviselővel és dr. Görgényi Ernő polgármesterrel, illetve a cégvezetéssel is egyeztetett.

Szólt arról is, hogy a koronavírus, illetve az állategészségügyben jelentkező járványok lefutását követően jó esélyt lát arra, hogy a Gyulahús Kft. több ázsiai piacon, például Hongkongban vagy Tajvanon is még inkább megvesse a lábát. Megállapodtak a Gyulahús Kft. elöljáróival, hogy a cég stratégia elképzelést dolgoz ki az említett ázsiai területekkel, illetve a belső piacokkal kapcsolatban a következő egy évre.

Dr. Kovács József, Budai Gyula és dr. Görgényi Ernő a jövő kérdéseiről egyeztettek /Fotók: Lehoczky Péter/

Külön kitért az innovációk, a technológiai fejlesztések jelentőségére, amelyek a hazai vállalatok számára nemzetközi szinten is biztosítják a versenyképességet. A Gyulahús kapcsán megemlítette a tervezett 21. századi szárazáru- feldolgozó-, csomagoló- és szeletelőüzem jelentőségét. Dr. Görgényi Ernő polgármester elmondta, egy ilyen beruházás többéves előkészítő munka és program eredménye. Tervkoncepciót, élelmiszeripari terveket, építészeti terveket és gazdasági megtérülési tanulmányokat egyaránt készíteni szükséges. A műszaki tartalom, a pénzügyi vonatkozások, a megtérülés és a fenntartás tekintetében már elkészültek a szakmai anyagok. Így már a lehetőségeket keresik a pénzügyi források megtalálására.

Budai Gyula hangsúlyozta, egy ilyen fejlesztés mind a kül-, mind a belföldi piacokon erősítené a Gyulahús helyzetét.

A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányról szólva elmondta, véleménye szerint a veszélyhelyzet megszűnését követően az élelmiszeriparban is sok minden megváltozik a járvány előtti időszakhoz képest. Úgy vélekedett, az emberek értékrendjét alapvetően átalakították az elmúlt hetek, hónapok, és a hazai termékek iránt jelentősen megnő majd az érdeklődés. Ennek egyik példájaként említette a bagi termelői autós piacot.

A közösség ereje bizonyított

Budai Gyula szerdán az orosházi Majsai Kert Kft.-t és a Gyulai Pálinka Manufaktúrát is felkereste. A Gyulahúsnál tett látogatása kapcsán pedig kiemelte, tizenkét olyan cégnél egyeztet majd, amellyel stratégiai szövetséget kötöttek még az orosz embargó kezdetén.

A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányról Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, számos kedvező vásárlói visszajelzést kapnak, míg a konkrét számszaki eredmények – miután a program nem olyan régen kezdődött – a későbbiekben várhatók. A szakember szólt arról, hogy a pánikvásárlások idején volt néhány nap, amikor rekordárbevételt értek el, de ez később kiegyenlítődött az átlagos eredményekre.

Dr. Görgényi Ernő nyomatékosította, az önkormányzat részéről befektetésnek tartották a Gyulahús Kft. elindítását.

– Hittünk a brand, a szakemberek, a közösség tudásának erejében, és az idő is bizonyította, hogy a remények nem voltak alaptalanok. Számos díj, elismerés, a szakmai és gazdasági eredmények is alátámasztják, hogy mindezt.

 

Ezek is érdekelhetik