Gazdaság

2013.03.06. 18:27

Egyre bővül a Gyulahús piaca

A belföldi mellett a cseh piacon már jelen vannak, s hamarosan Oroszország és Anglia boltjainak polcain is megtalálhatók lesznek a Gyulahús Kft. termékei. A Mintamenza-programba is bekapcsolódik a cég.

P. G.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter kedden délután együttműködési megállapodást írt alá több húsipari céggel, köztük a Gyulahús Kft.-vel is. Daka Zsolt, a cég ügyvezetője lapunknak elmondta, a dokumentum egy olyan összefogás alapjait teszi le, amely alapján a szaktárca az oktatástól a stratégiai döntések előkészítésig számos területen egyeztet majd az ágazat szereplőivel.

– Úgy érzem, ez egy komoly gesztus felénk, hiszen így megfogalmazhatjuk szakmai érveinket, álláspontunkat – vázolta a megállapodás legfontosabb üzenetét lapunknak Daka Zsolt.

Daka Zsolt, a száz százalékban önkormányzati tulajdonú, a termelést február első napjaikban megkezdő Gyulahús Kft. munkájával kapcsolatban kérdésünkre kifejtette, három külföldi országból máris jelentős érdeklődés mutatkozik termékeik iránt.

Csehországban a boltok polcain már jelen is van a Gyulai. A csehek jellemzően a paprikás kolbászféléket keresik, a Gyulai, a lángolt, illetve kisebb mértékben a Csabai kolbászból szállítanak különböző kiszerelésekben hozzájuk.

Az orosz piac is egyre inkább aktivizálódni látszik, várhatóan rövid időn belül ide is elkezdődik a Gyulai termékek szállítása. Jelenleg elsősorban a turistakolbász kelendő, de a cég szeretné, ha más árucikkeik is ott lennének a polcokon. Ezt a cél szolgálja majd a Vidékfejlesztési Minisztériummal közös termékbemutató, amelyet várhatóan áprilisban rendeznek Moszkvában. A Gyulahús elviszi legnépszerűbb termékeit az orosz fővárosba.

Az export harmadik iránya Anglia lesz, ahonnan szintén élénk érdeklődés mutatkozik a társaság készítményei iránt.
A belső piac – miután sokkal több partner igényeit kell kielégíteni – kicsit bonyolultabb. Ennek ellenére a Gyulahús már számos kereskedelmi lánccal megállapodást kötött, s várhatóan március végére valamennyi lehetséges partnerrel megszülethet az egyezség.

Mint ismert, több konkurensük is igyekezett elfoglalni azt a piaci rést, amelyet a Gyulai Húskombinát hagyott, amikor nem tudott mindenhová szállítani. Daka Zsolt ezzel kapcsolatos kérdésünkre leszögezte, a versenyhelyzet nagyon éles az ágazatban, de előreláthatólag sikerül visszaszerezni a korábbi pozíciókat némi átmeneti időszak után. Az ügyvezető nem zárta ki annak lehetőséget sem, hogy partnereik igényeinek megfelelően új termékekkel jelentkeznek a jövőben.

Újdonságnak számít egyébként, hogy ezekben a hetekben a boltokban megjelentek a Gyulahús Kft. által készített első vékonykolbászok, s hamarosan a vastagkolbászok is a polcokra kerülhetnek. Mint ismert, az önkormányzati cég február elején kezdte meg a termelést, így még nem telt el az érlelési idő, amire utóbbi termékek fogyaszthatóságához szükség van.

 

A Mintamenza-programba is bekapcsolódik a cég

Szerdán délután szándéknyilatkozatot írt alá a Gyulahús Kft., a gyulai önkormányzat és a Mintamenza programot koordináló Complete-Food Kft. Mint azt Daka Zsolt és Prohászka Béla olimpiai aranyérmes, Venesz-díjas mesterszakács, a Complete-Food ügyvezető igazgatója lapunknak elmondták, az együttműködés legfőbb célja a magyar köz- és gyermekétkeztetés színvonalának növelése, az egészséges élelmiszerek felhasználása a magyar közétkeztetésben, a lehetőség szerint magyar alapanyagok felhasználása, a hazai termelők törvényes eszközökkel történő helyzetbe hozása, a gyermekélelmezés fejlesztése.

A Gyulahús Kft.-nél olyan, speciálisan a köz- és gyermekétkeztetés számára kifejlesztett közös termékek, felvágottak, húskrémek, kolbászok, virslik készülnek majd, amelyek sótartalma alacsonyabb a megszokottnál és több tekintetben is hozzájárulnak az egészséges életmódhoz. Az első ilyen készítmények várhatóan már szeptemberben az iskolai asztalokra kerülnek majd, amivel újabb piaci szegmens nyílik meg a Gyulahús Kft. előtt.

A Gyulahús Kft.-nél olyan, speciálisan a köz- és gyermekétkeztetés számára kifejlesztett közös termékek, felvágottak, húskrémek, kolbászok, virslik készülnek majd, amelyek sótartalma alacsonyabb a megszokottnál és több tekintetben is hozzájárulnak az egészséges életmódhoz. Az első ilyen készítmények várhatóan már szeptemberben az iskolai asztalokra kerülnek majd, amivel újabb piaci szegmens nyílik meg a Gyulahús Kft. előtt. -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!