Nem volt váratlan elem a történelem írásbeli feladatai között

2014. május 7. 16:18 MTI
Nem volt váratlan, új elem a történelem érettségi feladatok között, megírhatónak tartották őket az MTI-nek szerdán nyilatkozó intézményvezetők és tanárok.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A köznevelési államtitkárság összefoglalója szerint a diákoknak középszinten Nagy Imre és az 1956-os forradalom, a bolsevik diktatúra és a holokauszt témáival, emelt szinten többek között a Rákóczi-szabadságharccal és Klebelsberg Kunó oktatáspolitikájával kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk.
Schmidtné Törő Ágnes, a miskolci Avasi Gimnázium igazgatója az MTI-nek azt mondta: a tanulók szerint nem volt nehéz a feladatsor. Megírható volt, aki tanult, az jól meg tudta jól írni - idézte az egyik diákot. Az igazgató úgy látja, hogy a korábbi évek érettségi feladatsoránál nem volt nehezebb az idei. "Sok megkönnyebbült diákot láttam a vizsga végére" - jegyezte meg. Az iskolában tizenegyen németül, tizennyolcan angolul érettségiztek. Horváth Péter, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója - tanárkollégáinak tapasztalatait összegezve - azt mondta, hogy nem volt váratlan, újszerű elem a történelem írásbeliben, az pedig helyénvaló, hogy komplexebb feladatokkal is meg kell birkóznia annak, aki jó vagy jeles érdemjegyet szeretne. Hozzátette, hogy a kérdéseket jól megoldhatták a diákok a képzés négy éve alatti jó tanulás és az érettségi előtti ismétlés után, akárcsak hétfőn a magyar, kedden pedig a matematikai feladatok zömét.

Szabóné Kiss Ildikó, a debreceni Tóth Árpád Gimnázium igazgatóhelyettese szerint egyelőre nem lehet megítélni, mennyire volt nehéz a diákoknak a történelem feladatsor, de az biztos, hogy a tanulók nagy többsége végigdolgozta a középszinten rendelkezésre álló három órát. Nem fejezték be hamarabb a diákok, amiből azt lehet leszűrni, hogy nem volt könnyű a feladatsor - mondta az igazgatóhelyettes. Kiegyensúlyozott feladatlap volt az idei középszintű történelem érettségi - mondta a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium történelemtanára a vizsga után az MTI-nek. Vágfalvi Zoltán szerint egyensúlyban voltak a történelmi korszakok, viszonylag nagy merítés volt a középszintű érettségi követelményeiből. Azt tapasztalta, hogy az idén elég nagy hangsúlyt kaptak a politikai eszmékkel, ideológiákkal és a közösségi életmóddal foglalkozó feladatok. Fontosnak tartja, hogy megjelent a feladatsorban Közép-Európa története.
Az esszé feladatokhoz kevés forrás állt rendelkezésre, a diákoknak a megíráshoz nagyban kellett támaszkodniuk a tárgyi tudásukra és a történelmi atlaszra. A tanulók elmondása szerint az idei feladatsor könnyebb volt, mint a tavalyi. Szerették az ipari forradalomról szóló esszét és a két világháború közti magyar társadalomról szóló feladatot.


A pécsi Leőwey Klára Gimnázium szaktanárai és érettségiző diákjai változatosnak találták az idei középszintű történelem érettségi feladatokat. Fábián Éva igazgatóhelyettes, történelemtanár az MTI érdeklődésére azt mondta: a történelem érettségi feladatok évről évre összetettebbek, és nagyobb gondolkodásra késztetik a diákokat. Ez alól azok sem kivételek, akik idegen nyelven vizsgáznak.
Hozzátette: nem meglepő, hogy kevés olyan érettségiző volt, aki nem használta ki a rendelkezésre álló időt. Bár a tanulók értékelése szerint a tananyag egészét lefedő feladatsor "megoldható" volt, az esszék megírásához a vártnál kevesebb forrás állt a rendelkezésükre. Fábián Éva hangsúlyozta: azoknak volt könnyebb dolguk, akik jól tudják használni az atlaszt, és sok háttérismeretük van. Az Oktatási Hivatal közlése szerint középszinten 1275 helyszínen 77 777 diák, emelt szinten 124 helyszínen 6320 tanuló adott számot tudásáról.

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem volt váratlan elem a történelem írásbeli feladatai között

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Így puskáztak a Ming-dinasztia diákjai

Több száz éves könyvecske került elő.

Megvan a pontos dátum, mikor nyílik a soroksári IKEA

Kicsit csúsznak, de nyár elején azért kinyitnak.

Női kézi: Szucsánszki sérülése nagyon súlyos, hónapokra kidőlt

Női kézi: Szucsánszki sérülése nagyon súlyos, hónapokra kidőlt

A Fradi csapatkapitányát hétfőn megműtötték • „Bízhatunk a teljes felépülésben, de…”

3223 perc! Gera valamennyi NB I-es játékosnál többet játszott!

A 38 éves középpályás nem csak mesterhármasával emelkedik ki • A volt FTC-játékos fia másodszor vezetett a Fradinak.

Spanyolország: kié lesz az arany? Így zár a Real és a Barca!

Mindkét csapat otthon játszik legerősebb riválisával. Most a katalánok vannak előrébb, de kevesebb meccsük van hátra.

Légiósprogram: „magyar rangadó” Kínában; Szalaiék bejuthatnak a BL-be

Szántóék Ausztriában, Kádárék Ukrajnában játszanak kupaelődöntőt • Heti légiósprogram.

Hoki-vb: csak Ausztriára figyeljünk, a többi még ráér!

KEZDÉS: 19.30. „Dél-Koreával később foglalkozunk. Aki nagyon előre szalad, rosszul jár.”

Atlético Madrid: „Az MU vezeti a hajszát Griezmannért”

A „vörös ördögök” mellett a Chelsea, a City, a Barca és a Real is érdeklődik a francia támadó iránt.

Megyei Piactér