2008.06.19. 16:55
Ijedtében hívta a Démászt, de ráfázott a nyugdíjas
Egy állítólagos indokolatlan villanyóracsere miatt kellett fizetnie annak a kaszaperi nyugdíjasnak, aki ijedtében kihívta a Démász szakembereit.
— Szikrázott a villanyórám, értesítettem egy szerelőt. Ő javasolta, hívjam a szolgáltatót. Amikor megjöttek, egy fél mondat ütötte meg a fülemet: sokba fog ez nekem kerülni! Kicserélték az órát és a munkalapot aláírtam gyanútlanul. Utóbb kiderült, bejelölték az ok nélküli kihívást. Ezért kiszámláztak hétezer forintot.
A dolog pikantériája, hogy két nap múlva újabb démászos szerelők csengettek, mondván, decemberben lejárt az órám szavatossága, csere esedékes. Nekik már nem volt dolguk nálam, hiszen minden jól működik azóta is — sorolta az idős asszony, aki „szalad” a pénze után.
A Démász Zrt. kommunikációs igazgatója, Kovács Krisztina elmondta, a hálózatnak a mérési pontjáig, tehát a mérőóráig tart a szolgáltató illetékessége. A zárlat nem a hálózatukon volt, kollégájuk ez ügyben nem intézkedhetett. Ám a mérő cseréjét elvégezte, mert lejárt hitelességű órára bukkant.
— Véletlen, hogy a tervezett mérőóracseréket végző kolléga két nappal később szintén megjelent. A panaszosnak nem az ingyenes cserét, hanem az ok nélküli kiszállás árát kell megfizetnie — tájékoztatott Kovács Krisztina.
A hasonló esetek elkerülése érdekében aki a műszaki hibabejelentő számot (06-40-822-000) tárcsázza, azt gépi hang tájékoztatja arról, hogy, amennyiben a fogyasztói hálózaton van a hiba, a kiszállás költségei az ügyfeleket terhelik. Ez a tájékoztatás minden esetben elhangzik, sőt, továbblépni is csak annak meghallgatása után lehet.