Hírek

2007.11.15. 16:34

Küzdjünk meg a jogainkért, ne hagyjuk, hogy palira vegyenek!

Olvasóink panaszolják: postán, gyógyszertárban, ügyfélszolgálatokon, bankban, jegypénztáraknál rengeteget kell várniuk a kiszolgálásra. Elegük van. Mit tehetnek a helyzetben?

Rados Virág

Valóban egyre több helyen és egyre gyakrabban előfordul, hogy sokáig váratnak minket. Ennek egyik oka az lehet, hogy könnyen belenyugszunk a szituációba. Magunkban vagy egymás közt még csak-csak füstölgünk, de ennyi. Valójában hagyjuk, hogy a napunkat rémálommá tegye a sorbanállás.

Két lehetőségünk van – reagáltak a panaszra az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél. Vagy élünk a választás szabadságával, azaz elmegyünk máshová, vagy panaszt teszünk. Pénzügyi szolgáltatónál az ügyfélszolgálaton, kereskedőnél a vásárlók könyvében. De mondhatjuk egyszerűen úgy is: kérjük a panaszkönyvet.

Meg kell tanulnunk határozottan élni jogainkkal. Csak mi védhetjük meg magunkat. Elmúlt már az idő, amikor a párt, a szakszervezet, a tanács rámozdult helyettünk a problémára. A gondoskodó állam megszűnt. Léteznek persze civil szervezetek, amelyek elesetteken segítenek, de az ő cselekvési lehetőségük is véges. Vagy nem fejlettek még eléggé, esetleg nincs a háttérben a lépéseikez kellő jogszabály.

Elérkezett az idő, hogy tudatos fogyasztóvá váljunk, és megköveteljük, ami nekünk jár. Ne magunkban ógjunk-mógjunk, hanem bátran, de higgadtan tegyük szóvá sérelmünket.

Jogainkról a különböző civil fogyasztóvédelmi szervezetek internetes honlapjairól tájékozódhatunk. De gyakoriak az ilyen témájú előadások például nyugdíjas klubok szervezésében. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület március 15-e, a Fogyasztók Világnapja körül szintén tart különböző ismeretterjesztő rendezvényeket. Akárcsak év közben a nagyobb áruházakban.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!