Hírek

2005.07.29. 00:00

Bye-bye, szép lányok!

Lenge öltözetű lányok és macsó sztárszínészek helyett immár csak pókhasú és ellenszenves figurák reklámozhatják az alkoholtartalmú italokat Nagy-Britanniában.

Csák Elemér

[caption id="" align="alignleft" width="320"] George Clooney sokáig az egyik vermutot népszerűsítette – irigylésre méltóan hatalmas tiszteletdíjért
[/caption]Így döntött a szigetországban az illetékes hatóság. Az első áldozat a The Times szerint egy népszerű habzóbor, a Lambrini, amelynek plakátján három nő „egy túlságosan vonzó” férfival flörtöl. Az ítészek a gyártó cég fellebbezésére így válaszoltak: „Úgy véljük, ez a reklám olyan meggyőződést kelthet, hogy egy bizonyos ital szexuális és társadalmi sikert hoz, minthogy az adott férfi eléggé vonzó és kívánatos a lányok számára. Ha a férfi egyértelműen ellenszenves, feltételezhetően nem fog ilyet sugallni”. Az új brit reklámkódex rámutat: „Nem szabad párhuzamot vonni az alkoholfogyasztás és a csábítás, a szexuális aktivitás, illetve a szexuális siker között”. A romantika és az udvarlás egyelőre még nem tilos, de a célcsoport nem lehet 18 éven aluli, és a hírességek nem ábrázolhatók szexuális beállításban. Betiltják tehát a Bacardi reklámját, és veszélybe kerül George Clooney 2,5 millió fontos szerződése a Martinivel.(1 font=355 Ft.) Kérdéses az is, mi lesz a sorsa a Heineken-hirdetésnek, amely 4 millió fontot hozott Brad Pittnek. Igaz, ez a plakát főleg az Egyesült Államokban látható. Valószínűleg szintén le kell állítani a Carling sör népszerűsítését: a képen egy félig meztelen nő lakásában férfi nyalogatja le jóízűen a szétfröcscsent cseppeket.     

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!