Hírek

2005.05.30. 00:00

Rossz tévét sóztak rám az üzletben

BECSAPVA Olvasónk képcsőhibás televíziót vásárolt. A tévét a gyártó bevizsgáltatta. Az eredmény: a hiba benne van a tűréshatárban. A hölgy perelne, de nincs pénze a szakértői díjra.

BAMA

A szakértői díjat általában meg kell előlegezni – mondták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. – Elvégre senki sem dolgozhat ingyen. Ha a készülék valóban hibás, a felperes utólag visszakapja a pénzt. Előfordulhat persze, hogy a kedves olvasó anyagi gondok miatt nem tudja vállalni a kockázatot. Ilyenkor egyéni kérelmet adhat be, amelyben azért folyamodik, hogy előlegezzék meg neki a szakértői díjat. Bemehet panasznapon a bíróságra, és ugyanúgy kérheti ezt a méltányosságot, mint per esetén az illetékmentességet.

Másik megoldás, ha maga keres szakembert, akár egy ismerős tévészerelőt, aki megállapítja és leírja a készülék hibáját. Ez ugyan nem lesz egyenértékű a bíróság által kért, független szakértői vizsgálattal, de a vélemény a tárgyalás során latba eshet. A hölgy a fogyasztóvédelmi hatóságot is felkeresheti, és kérheti a segítségüket. A különböző fogyasztóvédelmi civil szervezetek szintén melléállhatnak. Sőt hasznos tanácsokkal is elláthatják a vásárlót, és megoldhatják a problémáját. Ők is adhatnak szakvéleményt, sőt megtörténhet, hogy segítenek eljárni az ügyben.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!