Hírek

2005.05.18. 00:00

Péntek a vásárlás napja

B. K.

A GfK Hungária tegnap nyilvánosságra hozott felmérése is azt támasztja alá, hogy nálunk lassan változnak a vásárlási szokások. A szaladjunk el és vegyük meg gyorsan vásárlói magatartás annak a jele, hogy a magyar háztartások többségének vásárlási szokásaira nem jellemző az előretervezés. Ez a fő oka annak is, hogy nálunk a mágnes boltok szerepét nem a lakókörnyezetben lévő kis boltok töltik be, mint Nyugaton, hanem a hipermarketek. A vásárlások kályhája az élelmiszer, az emberek az alapján választanak, hol tudják megvenni az élelmiszereket. A széles választékot, s mindent egy helyen kínáló hipermarketek virágzásukat leginkább ennek köszönhetik.

A vásárlások számában továbbra is a pénteki nap viszi a prímet, a családok bevásárlásainak 18 százaléka történik ezen a napon. Ami viszont az elköltött pénz nagyságát illeti, a péntek még inkább „piacvezető”, hiszen minden száz forintból húszat ekkor hagyunk az üzletekben. A lakosság éves szinten 44 milliárd forinttal többet hagy a boltokban a pénteki napon, mint szombaton.

A háztartások nagy része mindennap vásárol valamilyen fogyasztási cikket, főként élelmiszert, az átlagos napi költés 1528 forint, csaknem kétszázzal több, mint egy éve volt. Az viszont magyar sajátosság, hogy a vásárlások 71 százaléka már a délelőtti órákban lebonyolódik. A délelőtti órákban sokan, a délutániakban inkább sokat költ a lakosság. A forgalom 63 százaléka erre a napszakra esik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!