Hírek

2005.05.26. 00:00

A dobogóra tör a BAR-Honda

A San Marinó-i Nagydíjat követő kínos incidens után újult erővel tér viszsza a száguldó cirkusz porondjára a BAR-csapat.

BAMA

A Monacói Nagydíjat követő súlyellenőrzésen Jenson Button autója alig öt kilóval a megengedett legkisebb súly, a 600 kilogramm alatt maradt. Ez éppen elég volt ahhoz, hogy a pót üzemanyagtartály szabálytalan használata, és a téves szabályértelmezés miatt elmeszeljék a brackley-i istállót. Az angolok szerint a  szabályok nem nyilatkoznak egyértelműen arról, az autónak, száraz tankkal kell-e elérnie a minimális súlyt. A sorozat többi csapata számára ez a paragrafus teljesen világos… Mint később kiderült a BAR a szolid büntetést (két futamról szóló eltiltás és az imolai tíz pont elvétele) csak Bernie Ecclestone közbenjárásának köszönhette.

A nehéz napok azonban ezen a hét végén tovaszállnak, és az angolok, igaz nulla ponttal a tarsolyukban, de visszatérnek a pályára a nürburgringi Európa Nagydíjon. Az elmúlt napokat sem töltötték persze tétlenül, számtalan tesztkilométert tettek meg a pilóták a Paul Ricard-pályán. Teszteltek új gumit, új féket, motort és aerodinamikai elemeket is. A kísérletezgetések remekül sikerültek, nem csoda, hogy a csapatfőnök, Gil de Ferran már a dobogón látja a pilótáit. – Nagyon sokat haladtunk előre az aerodinamikai elemek fejlesztésében az imolai futam óta. Az elmúlt heteket csakis arra használtuk, hogy minél eredményesebben készüljünk fel a nürburgringi futamra.

Az optimizmust táplálhatja, hogy a legendás német pályán tavaly nagyon jól ment a BAR-nak: Szato életében először indulhatott az első sorból, míg Button, a két Ferrari mögött a harmadik helyen ért célba. A japán versenyző ezúttal is emlékezetes produkcióra készül: – Nagyon szeretek ezen a pályán versenyezni, van néhány jellegzetes vonása, ami miatt rendkívül szórakoztató itt autót vezetni. Ez a legjobb hely számunkra a visszatérésre. Tavaly nagyon jól szerepeltünk itt, és biztos vagyok benne, hogy most vasárnap is hasonló produkcióval fogunk előrukkolni.

Jenson Button sincs híján az önbizalomnak, láthatóan nagyon szeretné visszakapni azt a hat pontot, amit Imola után elvettek tőle. – Az egész csapat nagyon fel van dobva, mindenki szeretne bizonyítani. Mély benyomást tett rám, ahogy a fiúk ezt az ügyet kezelték. Alig várom már, hogy lássam, mire megyünk a Nürburgringen. Az elmúlt hetekben szörnyű volt a tudat, hogy van egy erős autónk, egy csomó ötletes, jól kitalált alkatrészünk, és mi csak ülünk a gyárban, ahelyett, hogy a pályán harcolnánk a dobogós helyekért, ha éppen nem a győzelemért.

Az elszántság feltétlenül dícséretes, bár gyanítható, hogy visszatérésként szerényebb eredményekkel is beérnék Brackley-ben. Csak óvatosan azokkal az ötletekkel…

Csupán hat futamot ért meg a kétnapos időmérő

Rövid életűnek bizonyult a tavalyi idény végén megszavazott kétnapos időmérő rendszere. A csapatok kérésére ezen a hét végén már csak egyetlen időmérő edzést tartanak, méghozzá szombaton. Ezen a versenyzők az előző futamon elért eredmény fordított sorrendjében tehetik meg a nekik járó egyetlen mért kört. A javaslatot még a Ferrari is támogatta.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!