Hírek

2005.04.29. 08:55

Reggel fejre állt Budapest

Fél hatkor történt a tegnapi csattanás a Hungária körúton. Ez után megállt az élet a fővárosban. Még mindig nem készültünk fel arra, hogy egy komolyabb baleset után ne kelljen órákig a dugóban vesztegelni.

Lázin Miklós András

[caption id="" align="alignleft" width="306"] Nem volt egyszerű kiszabadítani a vétlen kisteherautó vezetőjét, aki súlyos, életveszélyes sérülést szenvedett
[/caption]Egy ember súlyosan megsérült, amikor a Kőbányai út vasúti felüljárójának hajtott egy hangszórókat szállító teherautó. A baleset tegnap reggel fél hatkor történt. Az úttestre zuhant konténerbe egy zöldségeket szállító kisteherautó ütközött. Az előzetes vizsgálatok szerint a kamion a magasságkorlátozás ellenére hajtott be a felüljáró alá. Ám mielőtt elérte volna a hidat, az acélcsőből álló védőszerkezet letaszította helyéről a szállítmányt.  Mint Molnár Pétertől, a tűzoltóság szóvivőjétől megtudtuk, a konténerbe ütközött bele a kisteherautó. A súlyosan sérült sofőrt hidraulikus feszítővel szabadították ki. Az autó vámárut szállított, így a baleset helyszínén megjelentek a vám és pénzügyőrség munkatársai. Sipos Jenő, a szervezet szóvivője elmondta: a szokásos tételes áruátvizsgálásra került sor.

Tömegek és centik

A rakomány és a konténer össztömege meghaladta a két tonnát. Maga a tárolórekesz két méter hatvan centiméter magas volt, míg a korlátozás azon a helyen három méter nyolcvan centiméter. De ez is csak a középső sávra érvényes – a két szélén ugyanis húsz-húsz centiméterrel kisebb a szint. Mivel a kamion platója egy méter hetven centiméter körül jár, könnyedén kiszámolható, hogy az együttes magasság meghaladta a megengedettet.

A probléma gyökere

A sofőr felelősségét ugyan semmi nem menti, ám a baleset a fővárosi elkerülő utak hiányára is ráirányítja a figyelmet. Évek óta késik az M0-s folytatása. Enélkül pedig lehetetlen a Hungária körút már-már vészes méreteket öltő kamionforgalmát mérsékelni, netán végképp megszüntetni. A csütörtöki baleset miatt kora délutánig állt a kocsisor, tele türelmetlen autóssal, egészen a Lurdy Házig.

Lázin Miklós András Tömegek és centik A rakomány és a konténer össztömege meghaladta a két tonnát. Maga a tárolórekesz két méter hatvan centiméter magas volt, míg a korlátozás azon a helyen három méter nyolcvan centiméter. De ez is csak a középső sávra érvényes – a két szélén ugyanis húsz-húsz centiméterrel kisebb a szint. Mivel a kamion platója egy méter hetven centiméter körül jár, könnyedén kiszámolható, hogy az együttes magasság meghaladta a megengedettet. A probléma gyökere A sofőr felelősségét ugyan semmi nem menti, ám a baleset a fővárosi elkerülő utak hiányára is ráirányítja a figyelmet. Évek óta késik az M0-s folytatása. Enélkül pedig lehetetlen a Hungária körút már-már vészes méreteket öltő kamionforgalmát mérsékelni, netán végképp megszüntetni. A csütörtöki baleset miatt kora délutánig állt a kocsisor, tele türelmetlen autóssal, egészen a Lurdy Házig. Nem volt egyszerű kiszabadítani a vétlen kisteherautó vezetőjét, aki súlyos, életveszélyes sérülést szenvedett -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!