Hirdetés

2007.10.03. 11:46

Vezettük a Fiat-modelleket: Scudo

Két hete induló, öt alkalmat felölelő sorozatunkban minden szerdán egy kiváló Fiat-modellel ismerkedhetnek meg olvasóink. A harmadik részben az olasz autógyár haszonjármű-palettájának egyik ékkövét, a kilenc személy szállítására alkalmas Fiat Scudo Family minibuszt teszteltük. (X)

(X)

Bevallom, amikor először megláttam a Fiat Scudot, egy pillanatra elfogott az aggodalom, hogyan is fogok kiállni a szűk parkolóból. Nos, félelmem hamar eloszlott, amikor beültem a sofőrülésbe. A Scudo vezetőfülkéje ugyanis egyértelműen egy személyautó volánjára hasonlít. A műszerfal kidolgozottsága igényes, a kezelőszervei könnyen elérhetők, a lényeges adatok jól olvashatóak. A vezetési élmény is személyautós, a városi közlekedés közben abszolút nem érezni, hogy egy kéttonnás gépet kell az úton tartani.

A Scudo a tapasztalatlan sofőrök számára ideális választás. Persze a rutinos öreg rókáknak is tartogat meglepetéseket. A sebességet szeretőknek például nem kell lemondani a száguldás élvezetéről, az általunk tesztelt 120 Multijet dízelerőforrás ugyanis rendkívül dinamikusan mozgatja a modellt. A Scudo kicsivel kevesebb, mint tizenöt másodperc alatt éri el a százas tempót, ez pedig a kategória egyik legjobb teljesítménye. A 120 lóerős, 300 Newtonméter csúcsnyomatékú motort takarékosság és alacsony fenntartási költség jellemzi, már alacsony fordulatszámon (körülbelül 2000-nél) is leadja a benne rejlő erőt. Szervizigénye is figyelemreméltó, 30 000 kilométerenként kell vele felülvizsgálatra járni.

A kiváló motor nagyszerű kiegészítője a hatsebességes manuális váltó, együtt verhetetlen párost alkotnak. A térkínálat gigászi, még a harmadik üléssorban is — három üléssorban helyezkedhetnek el az utasok — bőséges a térd- és fejtér. A kilátás is bravúros, ugyanis az első ülésekhez képest nemcsak a második (+7 cm), hanem az utolsó padsort is megemelték (+3 cm). A magas vezetői üléspozíciónak hála, jól érzékelhető az autó orr-, illetve oldalsó része, ennek nagy hasznát is vettük, amikor a megyeszékhely szűk utcáiba tévedtünk.

A belső tér kialakítása és anyaghasználata megfelel az átlagos igényeknek, számos praktikummal kiegészítve, ami egy ilyen jellegű autótól el is várható. Rengeteg tárolórekeszt találunk, vannak pohártartók a műszerfal két oldalán, egy táskányi méretű mélyedés az utas előtti pulton, de a szélvédő feletti tetőrészre is erősítettek egy mély, zárható polcot. Ott akár egy kabátot is el lehet „süllyeszteni". Az ajtók oldalaiban további rekeszek kaptak helyet, emellett gondoltak az öltönytulajdonosokra is, praktikus akasztó várja az elegáns divat követőit.

A csomagtartót se felejtsük el, mert a Scudo pont ebben jobb a nagyméretű egyterűeknél. A hátsó tároló számos nagyméretű böröndöt képes elnyelni. Meg is fordult a fejünkben, hogy a két napra kölcsönkapott járgánnyal szervezünk egy rögtönzött osztálykirándulást, de nem sikerült összegyűjtenünk a kilenc jelentkezőt. Pedig higgyék el, befértünk volna.

Újra komolyra fordítva a szót, a Scudóban a biztonságra is ügyeltek. A kiegészítők erősen személyautósak, féltucatnyi légzsákkal, a kaszni megerősítésével az aggódó családapák is megnyugodhatnak, családjuk biztonságban utazhat. És éppen ez a Scudo legnagyobb előnye, a széles célközönség. A nagycsaládok mellett szóba jöhetnek ugyanis a sportos életvitelt folytatók, a taxitársaságok, vagy akár szállodai és reptéri buszhálózatok üzemeltetői is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!