Nyugdíjas Pedagógusok Orosházi Egyesülete

2023.10.29. 13:19

Az édes élmény után úti céljuk volt az Országház

A Nyugdíjas Pedagógusok Orosházi Egyesületéből sok tagnak teljesült egy régi vágya: újabb budapesti kirándulásuk során megnézték a magyar koronázási jelképeket. Október 26-án utazott 20 fős csoportjuk a fővárosba.

Csete Ilona

Az Országházban a látvány lenyűgözte a látogatókat

Fotó: BMH

Történelmi emlékeink csodáit ragyogó időben láthattuk - számolt be élményeikről Makuláné Gulicska Valéria, a civilek vezetője.

– Egyesületünk több tagja szerette volna megnézni az Országházat, így hetekkel ezelőtt kértem időpontot. Az Országgyűlési Könyvtár is érdekelte kis csapatunkat. Sikerült a két látogatást összekapcsolni - kezdte beszámolóját az egyesület elnöke, aki a napi program élére beszervezte a Szamos Csokoládé Múzeumot.

Elsétáltak a Duna parton lévő József Attila szoborhoz, körbejárták gróf Andrássy Gyula – eredeti helyére visszaállított – hatalmas lovasszobrát. Megnézték a Nemzeti Vértanúk emlékművét, majd besétáltak az édességek birodalmába. Az orosháziak ámulva nézték a régi eszközöket, a díszes dobozokat, a fogyasztáshoz használt csodálatos porcelán készleteket. A műhelyben beavatták őket a csokoládé temperálásának a titkaiba is, majd kiöntötték az ajándéknak szánt pasztillákat.

Az orosháziak fővárosi sétájuk során József Attila szobránál is jártak

Az Országház volt a célállomás, a látogatóközponton keresztül, majd az aranyfolyosón jutottak fel az első emeletre.

– Megtudtuk, hogy a társalgó csodaszép kézi csomózású szőnyegeit békési asszonyok készítették, a famunkák pedig az orosházi születésű Thék Endre gyárában születtek. Mindezeket szabadon fényképezhettük. Amikor azonban beléptünk a kupolacsarnokba, el kellett tennünk a telefonjainkat. A Fülöp-szigetekről érkezett küldöttség tiszteletére teljes fényárban úszott a hely. Életre szóló élmény volt látni a közepén elhelyezett koronázási jelképeket, s láthattuk az őrségváltást is.

– Az Országgyűlési Könyvtárba jutva először egy vetített képes történeti bemutatót kaptunk a több mint 600 ezres állománnyal működő intézményről, majd átsétálhattunk az olvasótermeken a galériától a földszinti egységekig. A könyvtárosok által régebben használt szerkezeteket, a csőpostát is megmutatták, és szabadon böngészhettünk a polcokon sorokozó kötetek között - mesélte az élményekkel teli napjukat a nyugdíjas pedagógusok elnöke.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!